• Anonym (Pricken)

Prickar vid rakning .. TIPS TACK

Jag har ett problem som jag tycker är jätte jobbigt ..
    Jag är hel rakad och trivs med det, men jag får sånna blemmor och prickar så fort jag rakar mig och det är lite för "hård" stubb.
    Har oxå ett ställe där jag fått ett inåtväxt hårstrå, som vägrar ge med sig..

Har funderat på att köpa en ladyshaver, någon som vet om det blir bättre då?
    Eller någon som har tips på nån speciell kräm/gel eller vad som ..

Alla tips mottages gladerligen, förutom ni som kommer skriva att jag ska sluta raka mig, för det finns inte på världskartan :)

• Svar på tråden Prickar vid rakning .. TIPS TACK
  • ängelfrånhelvetet

www.lustjakt.se/Katalog/%C3%96vrigt/Bikini_Line.aspx

Jättebra. Ska tydligen vara jordgubbslukt, men det vette fasen. Luktar väldigt skumt, men fungerar toppen!!!!! Väldigt dryg också, behövs inte mer en en liten klick stor som en ärta för att täcka "hela området".

• Lillylian

Se till att ha en bra rakhyvel, den får inte vara slö. De gånger jag haft en slö rakhyvel så har jag med fått prickar.
    Försök även att raka medhårs så gott det går.

• Anonym

Använd en rakhyvel för karlar :) typ fembladig. Blir hur slätt som helst.

• Anonym

håller med anonym inlägg 3. använd rakhyvel för karlar.
    och raka medhårs.

• gagge

apotekets egna acogel (sprit gel) fungerar hur bra som hellst för mig iaf 
    Inte så dyr så det kan va värt att testa.

Mina älskade två prinsessor!
  • Anonym

Jag brukar få samma problem då jag har haft för lite "skum" alltså rakat för torrt

• Anonym (Tina)

Hej!

Hade exakt samma problem som dig.. Men bästa tipset är, andvänd en ny rakhyvel, typ 3-4 blad venus.. Sen smörjer du in dig med rfsu "private area nice n cool, det är en intim after shave, du kan köpa den på apoteket.. Jag har inte fått ett ända utslag efter de :)

Kan starkt rekomenderas

• viggooden

Raka inte utan köp en epilator, sån som rycker bort hår. Gör lite ont första gångerna men sen vänjer man sig, använder du bara den sen och aldrig mer rakar dig så kommer du att få mindre och mindre hår, som lossnar lättare och inget stubb. Prickar kan du få en stund efter men de försvinner snabbt å det bästa är att du behöver inte ta bort hår lika ofta som man behöver med rakhyvel. Den är värd varenda krona:)

• Anonym
    viggooden skrev 2009-03-09 23:07:47 följande:
    Raka inte utan köp en epilator, sån som rycker bort hår. Gör lite ont första gångerna men sen vänjer man sig, använder du bara den sen och aldrig mer rakar dig så kommer du att få mindre och mindre hår, som lossnar lättare och inget stubb. Prickar kan du få en stund efter men de försvinner snabbt å det bästa är att du behöver inte ta bort hår lika ofta som man behöver med rakhyvel. Den är värd varenda krona:)
    Men vågar man verkligen använda en epilator där nere mellan benen? Låter jätteläskigt.
  • Furie

Gör som många redan sagt; köp en rakhyvel för män - finns inget bättre. För säkerhets skull duttar jag på lite Nivea for men Aftershave sensitive balm (ca 70 spänn) och den räcker skitlänge. Använder den på benen också då jag har en tendens att få prickar där med =)

• Kotten89

Jag använder mig av bikini line, fungerar kanon tror också att apoteket ska ha något liknande på sin intim avdelning. Den ska nog vara lite billigare

• FlaxMamma

jag rollar alltid över med en deo efteråt, niveas antiperspirant är toppen .
    får aldrig utslag nu..

• viggooden

D så klart man vågar epilator "vill man vara fin så får man lida pin" haha ja lite ont gör det första gångerna men sen vänjer man sej, å det bästa är att man slipper raka sig så ofta. Man kan kräma in med aloevera efter oxå brukar hjälpa mot prickar.

• Anonym

Har precis rakat för första gången jättekul och lite spännande faktiskt... Undrar hur ofta ni vana tjejer rakar er? HUR rakar ni er, sitter/står? Tyckte det var lite läskigt, jag har blygdläppar modell större, de inre utanför osv, är livrädd att skära mig! Musen blev sååå mycket mindre, att jag inte har testat detta förut!!!

Är dock en bussy trebarnsmor så jag hinner ju inte köra så här varenda dag, med en spegel samt rakskum upp till armhålorna. Alla tips mottages med tacksamhet!

Hälsningar nyrakad

• Anonym (jepp)

Aloe Vera.
    Brut kvisten från blomman, tryck på och så försvinner det.

• emmmm

Roll on kan jag tipsa om! Jag har inte fått ett enda utslag sedan jag började använda det.

• Nanay
    Anonym skrev 2009-03-12 11:37:58 följande:
    Har precis rakat för första gången jättekul och lite spännande faktiskt... Undrar hur ofta ni vana tjejer rakar er? HUR rakar ni er, sitter/står? Tyckte det var lite läskigt, jag har blygdläppar modell större, de inre utanför osv, är livrädd att skära mig! Musen blev sååå mycket mindre, att jag inte har testat detta förut!!!Är dock en bussy trebarnsmor så jag hinner ju inte köra så här varenda dag, med en spegel samt rakskum upp till armhålorna. Alla tips mottages med tacksamhet!Hälsningar nyrakad
    Strunta i rakskummet och använd ett schysst hårbalsam/hårinpackning i stället. Bättre glid och bättre kontroll. Akta bara så att inte balsamet kommer in i snippan, svampvarning på det!

(Visste ni för övrigt att "snippan" är ett ord som finns med i Svenska Akademiens Ordlista. Jag försöker använda det även i vuxensnack så att det ska kännas lite mer naturligt =P)
  • Anonym

barnpuder efter rakning kör jag hur bra som helst

Svar på tråden Prickar vid rakning .. TIPS TACK