• ankaplanka

frejkabyxa

Till er föräldrar som har barn som haft eller har frejkabyxa pga höftinstabilitet.

Hur var era barn i humöret under behandlingen?
    Upplever att min dotter är mer gnällig och ledsen och tycker den är besvärande då den innebär begränsad rörelsefrihet. Hon har 2 veckor kvar på behandlingen och vi bara längtar tills den är av.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 16:29
    någon?

• Svar på tråden frejkabyxa
  • PerG

Sonen hade den från när han var nyfödd... och han verkade inte störas av den alls... Det var nog mest vi föräldrar som hade det jobbigt... ;)

• tes 75

jag hade frejkakudde när jag var liten, & enligt min mamma så störde den mig inte alls. men det där är säkert olika från barn till barn.
    http://photos-c.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v214/224/72/643025871/n643025871_716146_166.jpg

• Z05

Min dotter hade också frejkabyxa från födseln, märkte aldrig av något på henne. Mest vi föräldrar som tyckte det var jobbigt. Säkert på att du har rätt storlek så den inte skaver?
    Ni slipper den snart och då är problemet över.

• karinlilla

min lilla Tindra hade frejkabyxa första 6 veckorna och jag märkte ingenting med hennes humör. Då hon fick på sig den när hon vart 5 dagar gammal så visste hon ju knappast nåt annat. MEst jobbigt för oss föräldrar tror jag. Om man däremot skulle behöva frejkakudde när barnet är nån månad eller så, så kan det nog bli liv.

• ankaplanka

De e säkert vi föräldrar som har mest ont av den, nu e de bara 1,5 vecka kvar med den å jag längtar tills ja kan hålla min bebis som vanligt.
    Å lillan kommer säkert att njuta av att kunna sparka med benen.

• karinlilla

vet exakt hur du känner det. frejkakudden tar faktiskt ifrån en lite av den där magiska första tiden med lillan. visst borde man inte klaga när det faktiskt ändå är för barnets hälsas skull och visst är det underbart att de kan upptäcka såna här fel i tid.. men åter igen, usch vad jobbigt,. kommer ihåg när jag vart hos ortopeden och fick ta bort den. tog av den när hon låg där på britsen och gick därifrån. låter lite löjligt, men jag vände mig verkligen om och stannade i dörrkarmen för att ge den en sista blick =) tänkte; sista gången! där och då började jag min riktiga mammalycka. kram kram

• tessan350

Min dotter tyckte heller inte om den, hon fick den när hon va 2 dagar, va väldigt grinig när den va på, men om hon låg naken en stund utan den så va hon hur glad som helst, glad att man slapp den efter det, ska ju tillbaka när hon har gått utan stöd i ca 2 mån för en röntgen. Men är ju ett tag kvar dit eftersom hon bara är 12 v..

Svar på tråden frejkabyxa