• Hella Pella

Vilken pipmugg rekomenderar du?

Ska köpa en pipmugg till min snart 6 månaders son. Vill ha en som är lätt att greppa/hålla i, bra att suga ur och inte läcker. Vilken är den bästa pipmugg du har haft? Rekomendationer tack!

• Svar på tråden Vilken pipmugg rekomenderar du?
  • HelenaMaria

Avent är bra med mjuk pip. Finns för lite olika åldrar och kan lätt kombineras med deras övriga grejer.

• Hella Pella

Tack för tipset! Var kan man köpa detta märke?

• HelenaMaria

Kolla på Coop (de större Coop), det är där vi köpt i alla fall. Sedan i vissa leksaksaffärer som även har flaskor och tillbehör.

• Plutt05

Dr Browns, den är jättebra, lätt att dricka ur oxå, man behöver inte ta i för kung och fosterland

• Wilmis07

Jag gillar Nuk:s med antispill napp på.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • TUA

Jag tycker Tuppervere pipmugg med mjukt orange lock är jätte bra!

• Emke

Instämmer med föregående inlägg, UTAN TVEKAN den från Tuppervere!!!

Mamma till världens vackraste Agnes 071230 =) & BF 090613
  • MulleMullvad

Vi köpte några olika varianter. Antingen fick hon "ta i för kung o fosterland" för att försöka komma förbi antispillspärren eller så var själva pipen för stor/bred. Till slut hamnade vi på IKEAs billiga okomplicerade gröna groda mugg (som saknar antispill)! Den har fungerat finfint!

• Kulta17

Willys och hemköp har en som är bra. Samma märke som plasthaklapparna (kommer ej ihåg namnet). Finns i orange, blå och grön vad jag vet (enfärgade). Bra med vakum, dock lite svåra att öppna i början innan de blivit lite slitna.

• scs

Esskas funkar bra när man tagit bort "anti spill grejen" annars får man suga jättehårt.

• FiaG

Nuby har en jättebra vi använde i början, från ca 6mån. Vi använder den fortfarande. Sedan använder vi MAMs antispill mugg, men den använder vår dotter först nu (1år).

Jag rekommenderar verkligen Nubys. Vi köpte vår på Barnens hus. Den har en silikonöverdel vilket gör den väldigt lätt att använda för små barn.

• Marma

Ikeas muggar funkar fint för våra. o nuk har nån som är en nappflaska med extra handtag o drickslock, tyckte de var jättebra för då slapp man ha med flaska o mugg ifall man skulle bort. spillspärren har ingen o mina aldrig kunnat dricka ur såna, de måste ju ta i för kung o fosterland känns det som.

• DenDär
    Svar på #7
    Emke skrev 2009-03-05 14:09:48 följande:
    Instämmer med föregående inlägg, UTAN TVEKAN den från Tuppervere!!!
    Den läcker om man har den i ett visst läge. Det har min son kommit på så jag gillar den inte.

Jag gillar däremot www.barniallt.se/nya/butiken.cgi) men pipen gick sönder efter ca 4 mån (visserligen mycket använd) men det går att köpa ny pip bara
Svar på tråden Vilken pipmugg rekomenderar du?