• pejio

Gravid utan symtom, fler som jag?

Jag har testat positivt efter vår 5:e IVF (+ 2 FET = totalt 7 återföringar) och är förstås jätteglad. Trodde inte det var sant när två streck uppenbarade sig. Är i vecka 5+0.

Men jag känner att jag skiljer mig från många andra, som redan tidigt fått tydliga symtom som illamående, känsliga för dofter, extrem trötthet o.s.v. Brösten ömmar lite och känns lite mer än vanligt, men de har inte blivit större. Något annat känns inte annorlunda.

Jag undrar om det finns någon mer som inte känt speciellt mycket i början, men som det ändå gått bra för eller som är i samma läge just nu?

• Svar på tråden Gravid utan symtom, fler som jag?
  • Kofttanten

Jag känner inte heller nåt mer än ömma bröst. Vi var på VUL i fredags och allt såg bra ut. Jag är i v 8 nu.

• pejio

Åh, så jag är inte helt ensam om detta, tack för svar. Veckorna fram till vul segar sig fram, har inte ens fått tid ännu, men det känns som en milstolpe när man väl kommer dit. Vår första IVF slutade i MF, så jag är extra orolig. Lycka till och grattis till att det såg bra ut.

• Lini

Hoppas att det kommer att gå bra för alla jag är i v.6 och det enda jag känner är ömma bröst och är lite trött och ibland lite molvärk..men inget illamående...kanske kommer senare ?
    Kram på er

• htsny2001

Jag känner inte mkt heller. Lite ömma bröst, lite trött och mölvärk ibland. Jag är i v.6+0 idag. Varit på VUL ifredags och såg en liten som var 2.2 mm och hjärta slog (fast såg jag inte så bra det:( ). För att jag blir inte oroligt fått jag tid nu på fredag för 1 VUL till.

• Lini
    htsny2001 skrev 2009-03-09 10:32:08 följande:
    Jag känner inte mkt heller. Lite ömma bröst, lite trött och mölvärk ibland. Jag är i v.6+0 idag. Varit på VUL ifredags och såg en liten som var 2.2 mm och hjärta slog (fast såg jag inte så bra det:( ). För att jag blir inte oroligt fått jag tid nu på fredag för 1 VUL till.
    Varför har du fått ett så tidigt VUL? och ska få ett till..vad orättvist
  • Lini
    Svar på #6
    Gud vilken känsla det måste vara att höra hjärtat att slå . Jag ska på VUL den 2/4 det ska bli jätte spännande. Hur mår du?
  • htsny2001
    Svar på #6
    Jag känner nästan ingenting, helst som vanligt bara mensen har inte kommit:)
    Ibland har jag lite ömma bröster, mest när jag har BH på, molvärk kommer ibland.
  • tjockisbullen

graviditet är och känns olika för alla, det ska man aldrig glömma.
    dina symptom kanske startar senare, du e väldigt tidig ännu.
    illamående beror på hormonökningar som man kan bli kookoo av, men vissa kvinnokroppar hanterar det bättre o slipper därför illamående vilket är nog det skönaste. jag mådde pyton o kräktes flera ggr om dan fram till v 16 ungefär det hade jag gärna sluppit.
    men grattis o lycka till hoppas det går vägen.

• Mrs girl

.Hej Var inte oroliga för att ni inte har alla symptom som det pratas om. Jag har gjort IVF och blev precis som ni oroliga när allt kändes som vanligt. Jag är nu i v 20 och det enda jag har märkt är att jag varit mer trött. Så njut av att ni har lyckats och ett stort GRATTIS

Längtar å väntar...
  • dossanova

Plussade igår, bara ömma bröst, inget annat Men jag håller med dig.. man blir lite orolig, man vill ju gärna ha flera symptom.. Är det föresten någon som vet hur länge in i graviditeten som brösten ömmar? Är det hela ?

Jag undrar när får vi bli tre i familjen?
  • Individia

Känner igen mig :) Jag kanske kissar fler ggr om natten, är något tröttare och lite mer anfådd. Men känner inte av någran ömmande bröst, inget illamående, kräkningar eller matsug. Känner mig något skengravid är i vecka 9+0, var på VUL vecka 6+3 och allt såg bra ut, hjärtat fladdrade. Känns helt underbart men också osanolikt.

• lyckospeja

Hej!

Jag testade positivt i fredags, märker inget speciellt. Har varit väldigt trött, mått lite illa två kvällar i rad, men det är inget jag kopplat ihop med graviditeten. Har nämligen jobbat hårt och blivit förkyld igen...

Svar på tråden Gravid utan symtom, fler som jag?