• Jasoba

    jacka i toaletten

    Blev idag uppringd av min sons skolas rektor. När de ätit i skolmatsalen var min pojks jacka borta då han var klar. De hittade den sedan i toaletten. Sonen blev givetvis vädigt ledsen. Ingen visst vem det kunde vara. Jackan låg nu i tvättmaskinen men sonen var väldigt ledsen då det är kallt ute idag. Jag som är föräldraledig och bor granne med skolan sprang givetvis dit med en annan jacka.

    Blir bara så ledsen för att barn är så elaka mot varandra. Han är 9 år. Jag tycker det händer så mkt på skolan hela tiden. Om inte mot honom så mot någon annan. Behövde bara skriva av mig lite...

  • Svar på tråden jacka i toaletten
  • Llimen

    Usch, det är så fruktansvärt, inget barn ska behöva vara med om liknande.
    Hoppas verkligen att han har lärare och andra vuxna som tar tag i det här problemet, som verkligen vågar göra något.

    Ge honom massor med kärlek när han kommer hem!!

  • yennie84

    Hoppas verkligen att de tar tag i problemet. vet de vilka som gjort det? Då skulle jag åkt hem till min dotters mobbares föräldrar och pratat med dem och sonen/dottern USCH!!!! Se till att skolan tar detta på allvar"!

  • Nisen

    Jag är arg och mina tårar rinner när jag läser detta!!! Stackars liten, han måste ju ha blivit jätte kränkt.

  • NenniePennie

    Fy vad hemskt!!! Barn kan vara så otroligt elaka, de kanske bara tog en jacka, vilken som helst. Får hoppas det, så att det inte är något personligt riktat mot din son!

    Finns det kamratstödjare på skolan? Jag tycker att man borde lägga ner mer energi på att stoppa mobbning, det är något som alltid kommer att finnas, tyvärr!

    Hoppas du och din son mår bättre och att din son inte tar åt sig !

  • ClådBärry

    Det är DITT ansvar att se till att detta inte sker igen. Be skolan kalla till ett möte så att alla föräldrar är medveten om vad som skett. En sådan snorunge som gör så ska bort från skolan fort.

  • betta64
    Jasoba skrev 2009-03-04 13:29:25 följande:
    Blev idag uppringd av min sons skolas rektor. När de ätit i skolmatsalen var min pojks jacka borta då han var klar. De hittade den sedan i toaletten. Sonen blev givetvis vädigt ledsen. Ingen visst vem det kunde vara. Jackan låg nu i tvättmaskinen men sonen var väldigt ledsen då det är kallt ute idag. Jag som är föräldraledig och bor granne med skolan sprang givetvis dit med en annan jacka.

    Blir bara så ledsen för att barn är så elaka mot varandra. Han är 9 år. Jag tycker det händer så mkt på skolan hela tiden. Om inte mot honom så mot någon annan. Behövde bara skriva av mig lite...
    Tycker inte detta låter så allvarligt, på min sons skola blev en stackars kille tvingad att äta upp en äldre mobbares avföring, det är illa det!
  • Formfin
    betta64 skrev 2010-09-09 18:49:13 följande:
    Tycker inte detta låter så allvarligt, på min sons skola blev en stackars kille tvingad att äta upp en äldre mobbares avföring, det är illa det!
    Så då är det helt okej att slänga någons jacka i toaletten eftersom någon annan varit med om värre? eller hur menar du nu?
  • betta64
    Formfin skrev 2010-09-09 18:52:52 följande:
    Så då är det helt okej att slänga någons jacka i toaletten eftersom någon annan varit med om värre? eller hur menar du nu?
    Nej självklart är det inte ok, men känns kanse bättre för han att veta att det är väldigt harmlös mobbing.
  • Formfin

    Nja, jag har väldigt svårt att tro att ett barn som får höra att det är väldigt harmlös mobbing rycker på axlarna och tänker: aha, okej, det var visst inte så farligt.
    Det är nog så kränkande iaf att få sin jacka förstörd och man ska inte förminska barnets känslor genom att mena på att andra varit med om värre.

  • betta64
    Formfin skrev 2010-09-09 19:02:11 följande:
    Nja, jag har väldigt svårt att tro att ett barn som får höra att det är väldigt harmlös mobbing rycker på axlarna och tänker: aha, okej, det var visst inte så farligt.
    Det är nog så kränkande iaf att få sin jacka förstörd och man ska inte förminska barnets känslor genom att mena på att andra varit med om värre.
    Varför inte?
    Om man känner sig nere kan man tänka att man ändå är lyckligt lottad som har sin familj,mat och tak över huvudet. Finns dom som har det värre.
  • Formfin
    betta64 skrev 2010-09-09 19:07:04 följande:
    Varför inte?
    Om man känner sig nere kan man tänka att man ändå är lyckligt lottad som har sin familj,mat och tak över huvudet. Finns dom som har det värre.
    Spela roll att det finns de som har det värre, känslor är individuella och det där kanske var det värsta den här pojken varit med om, får han då inte bli ledsen över det för att han borde vara tacksam över att han har tak över huvudet? Nej, väldigt konstigt resonemang du har.
  • karro72
    betta64 skrev 2010-09-09 18:57:56 följande:
    Nej självklart är det inte ok, men känns kanse bättre för han att veta att det är väldigt harmlös mobbing.
    lika alvarligt vilket som, det bord fan inte alls få hända.
    för detta har hän min tös:

    min lil tjej, 7 år, har skola och fritid i byn vi bor i. men  nu under sommaren så är det hopaslagning som gäller och transpotera sig till en annan by för fritids när man ska jobba.

    har varit lite turbulen i skolan i vår by, nu säger jag inte min lill tjej e helt okyldig, hon kan oxå. men så pass mycket vet jag, mobba någon gör hon inte. för de vet hon är fel.

    börja med att hon kom in is kolan i 6 år förskola, när dom hade gymnastik, så hade dom det med 1 klassarna samt 2 klassarna. när det var dax, för duscha efter gympan, fick hon höra fyy fan vad du är äklig, ful och fet. vi håller efter maten för tösen samt med socker och sötsaker, för honhar anlagen till bli kraftig. men nu till problemet, är att tjejen har problem med astma går nästan kroniskt på Kortison behandlingar, i med det så samlar hon vätska i kroppen och med det så har hon blivit kraftig.

     läkarna säger det tar soin tid blir bättre med tidne hon blir äldre, vi akiverar henne i fotbol, golf, samt ridning, vilket hon älskar övar allt annat. det funkar bra när det funkar.

     men sen nu när hon började som 6 åring på skolan, får hon höra detta av 1 och 2 klassarna, Hon berättar det någon dag senare, vad som blivit sagt, frågade henne om fröknarna hade sagt till barnen, men nej de hade dom inte enligt dottern då, vad jorde fröknarna då, tyckte bara jag skulle strunta i det enligt lill tjejen.

    tog upp det med fröknarna, enligt dom hade dominte hört eller sett något av detta, ska kolla detta och prata med dom inblandade barnen. De hade dom gjort, och dottern fick en ursäkt från dom som hade gjort det.

    nu börjas det igen, kanske en pettitess sak, vad vet jag men tycker inte det, har pratat med personal, samt rektorer, kräver en utredning på detta.

    fritids på en annan ort på grund av ihopslagning, då händer detta, ska hämta tösen efter jobb, hittar inte hennes väska den var gömd, frågade hennen var har du gjort av den, vet inte mamma, den hängde här sis jag kollade, leta som en idiot hittade den, gömd bakaom massa storea kuddar, sen visar det sig gosehunden var puts borta, hittar den utslängd genom ett förster i rabatten, frågade henne om hon hade gjort det, nej enligt henne, den låg i min väska, letar efter, hennes kofta, borta, var e den jag vet inte mamma, säger hon hittar den l¨ång om länge inne på toaletten ner kissad och ner polad på toaletten, slutar med att dom som hade gjort de fick ta den med sg hem och tvätta den så fröken till om. kolade igenom hennes väska., Astam inhalatorn är borta. ja då låg den ner gömd i bland lånekläderna, tog fgör fanke en hel 1 timme innan man km hem, och tjejen helt förstörd, varför gör dom på detta viset mamma. vad ak man säga, dom e dumma eller, enda jag kan säga är dom har inte bättre för sig.
  • makkepakke
    betta64 skrev 2010-09-09 18:49:13 följande:
    Tycker inte detta låter så allvarligt, på min sons skola blev en stackars kille tvingad att äta upp en äldre mobbares avföring, det är illa det!

    Haha... vi borde ha fler lärare och vuxna som dig som kan vara förebilder till barnen. "-Men har din lilla Pelle bara fått äta sågspån idag? Min flicka fick äta avföring". (ironi är väl bäst att tillägga).
    Vart skulle vi dra gränsen menar du? Att så länge vi har mat och tak över huvudet och slipper äta bajs, så ska vi hålla tyst och trösta barnen med dom orden när dom gråter sig till sömns? Jag blir väldigt nyfiken på vad du menade egentligen. 
Svar på tråden jacka i toaletten