• scrapparlotta

bra frissör i borås???

Vill ha tips på en bra frissör i Borås, gärna mitt i stan nånstanns så det är lite lättare att hitta.

• Svar på tråden bra frissör i borås???
  • S a C

Undrar jag också! Vågar inte gå och klippa mig hos vem som helst! Så länge som jag har sparat mitt hår nu...

Fast en kriterie jag har, är att det ska vara lite billigare också. Har liksom ingen lust att betala typ 500 spänn för att klippa topparna...

• Mamma till Rasmus och Amanda

Kan varmt rekommendera Cityklippet som ligger på Hallbergsgatan, precis brevid Ritz(som det numera heter...igen!)
    Hon tar 220:- och är jätteduktig!!

Lycka till!!

• S a C

Det är väl helt enkelt så att folk inte klipper sig i Borås... Vilka drägg vi är...

• Sussi75

Senast jag klippte mig var jag på Bond och blev jättenöjd. Ligger nära Södra Torget. Fast det är väl inte billigaste stället. Kostade strax över 300 kr.

• Bumpan

Klipper mig också på Bond, hos en tjej som heter Helen och som är jätteduktig. Är alltid helnöjd när jag går därifrån. Men smakar det så kostar det...

• scrapparlotta

ok, tack för tipset om Bond, men låter lite för dyrt för mig (inte blev man rikare direkt när man fick barn).

Så jag vill ha mer tips på bra, men ändå inte hutlöst dyra frisörer.

• boardtodeath

Jag tror att ALLA klipper sig i Borås eftersom det ligger frisörsalonger mest överallt :)

Själv klipper jag mig på Lock n roll, som ligger på allégatan, precis mittemot högskolan.
    Annars är väl Vivåga bra, men det kostar ju ordentligt. Hmm. Min kompis är frisör, men jag kommer inte ihåg vad salongen heter som hon jobbar på *skäms*

Har hört bra rykte om Glamour (tror det heter så). Det ligger på den gatan *peka* hmm. (såååå dålig på gatnamn, fast jag har bott här hela mitt liv) Mittemot fotograf cecilia, den gatan vid hötorget och jaa... Nedanför Allégatan. Och Glamour ligger i vilket fall nääästan när man kommit fram till Yxhammarsgatan. Tror inte att det är så dyrt heller..

Om priset är det viktiga kan du ju alltid gå till frisörskolan :)

Hm. Det här blev långt och krångligt, men men. Hoppas du hittar nåt bra.

• SunnivaW

Åhh ni bara MÅSTE gå till Zaxzendos! Jag åker heeela vägen från Göteborg till Borås bara för att klippa mig där. Och min bästa kompis åker ända från Eskilstuna dit för att fixa slingor och klippning. De är helt grymma. Klippningen ligger på 290:- tror jag, inte så farligt. Det är det värt :)

• Tess76

Jag klipper mig på Kalufsen (Marie) och är supernöjd. Åker från Torslanda för att klippa mig där. Jag kan helt avslappnat sätta mig där och låta henne bestämma vad som ska göras/hur det ska klippas. Man går upp gatan vid teliabutiken som liggar på allégatan.

• SunnivaW

Låter som att det finns många bra frisörer i Borås. Tur att det inte är allt för långt ifrån Gbg, hehe.

• scrapparlotta

Tack för era svar. Har nu fått en tid i Kinna istället. Ringde runt lite och dom hade dåligt med tider på dom flesta ställerna eftersom vi är två som vill klippa oss och färga håret samtidigt. Och jag måste klippa mig nu, (ser ut som Bobby i Dallas snart, haha). Men nästa gång ska jag prova Zaxzendos eller kalufsen. Ringde Kalufsen denna gång, men dom hade inga tider förän nästa fredag och så länga kan jag inte vänta.

Vart ligger Zaxzendos??

• SunnivaW

Zaxzendos ligger gatan nedanför Högskolan. Heter den Österlånggatan tro? Rätt nära skolan iaf.

Svar på tråden bra frissör i borås???