• SaraDay

    Så besviken =(

    Är så besviken och arg på min sons bästa kompis mamma! Killarna gick på dagis tillsammans men har nu hamnat i olika skolor. Vi har hållit kontakt och barnen har träffats och lekt med jämna mellanrum. På sista tiden är det bara jag som ringt och frågat om kompisen vill leka. Jag upplever det som att jag "stör" lite när jag ringer men tänkte att jag skulle prova en sista gång. Jag ringde igår och frågade om sonens kompis ville följa med och bowla. Mamman upplyste så om att hon inte längre kan ta dessa beslut utan måste kolla med sin son först och hon skulle ringa tillbaka om några minuter. Helt ok tänkte jag men efter flera timmar när jag inte hört något ringde jag igen för att höra efter om han ville hänga på eller inte. Får då till svar att hon sitter upptagen i andra linjen men ringer staxt tillbaka. Detta var igår och jag har fortfarande inte hört något. Nu ringer jag inte mer.

    Det tråkiga är att min son hela tiden frågar efter sin kompis, när de ska ses osv. Bägge är 6 år. Vad gör man? Om det nu är så att de inte vill ses och leka, kan man inte bara säga det då? Vad ska jag säga till min son?

  • Svar på tråden Så besviken =(
  • Nidhugg

    Sluta att jaga umgänge.
    Lägg bara ned den kontakten - det är deras förlust.

    Säg till barnet att de inte vill för de har annat för sig.

Svar på tråden Så besviken =(