• bundis

svarta vitvaror

Jag och min man håller på att renovera köket. Vi har skaffat Ikeas Tidaholms-luckor (ek) och ska ha svart bänkskiva. Det vi har svårt för att besluta är om det kan passa bäst med svarta vitvaror (kyl, frys, diskmaskin och spis) eller om vi ska välja rostfritt. Vad hade ni valt?

• Svar på tråden svarta vitvaror
  • kaksmulan

svarta helt klart!! Rostfritt börar kännas "gammalt" redan. Ungefär som ekgolv... nu vill man hellre ha färgat laminat...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Qaroliine

Svart såklart! Rostfritt känns gammalt nu {#lang_emotions_dreamer}

• Jordgubba

med svara vitvaror blir det mer enhetligt om ni hade tänkt er en svart bänkskiva...

• Chocolatecookie

Vi har ett ikeakök i ek med mörk laminatbänkskiva och vi valde svart kyl och frys från Huskvarna. Blev kanonsnyggt om jag får säga det själv . Ugn och diskmaskin har vi i rostfritt.

• mian7373

Hur funkar svarta vitvaror med små kladdiga barnfingar? Måste man torka vitvarorna tio gånger per dag eller är det inget värre än vanliga vita som vi har nu?

Är på gång att planera köksrenovering, det är därför jag undrar. Jag tycker svarta vitvaror är såå snyggt...

• MariaFS

Vi har Ikeas Ulriksdal-skåp och enbart svarta vitvaror. Det är väldigt snyggt!
    Jag tycker inte att det är värre än de vita. Hos oss är det bara kyl/frys de fingrar på och den är i svart glas (LG), lika lätt som vanlig glasskiva att hålla ren.

Ett tips... Fjärråskåpan och Franke har snygga svarta fläktar. Vi hade problem att hitta en för några år sedan då vi renoverade eftersom vi skulle ha en utan motor.

• Bellansmamma

vi har svarta huskvarnas, superlätt att hålla rent, bättre än vitt!!! blir knappt fläckar på kyl,frys och diskmaskin alls, micron är den som blir lite fingeravtryck på men lätt att torka rent!

Svar på tråden svarta vitvaror