• LillaMandarin

Kan man lämna tillbaka läppgloss?

Jag köpte ett läppgloss idag av märket clarins. Expediten provade färgen på handen och det såg beiget ut precis som jag ville ha det. JAg frågade om det blev färg så det inte bara blev genomskinligt men nej det skulle det inte bli. Men nu när jag kom hem och provade så blev det ju inte det minsta beiget utan bara genomskinligt. Har man rätt att lämna tillbka den? Det är ju ändå 200:- som jag inte kommer använda mig av.

Någon som har tips på ett beiget läppstift? (nästan så beige som en foundation ) Face har ett bra men finns inte i närhten av min stad..men kanske det finns ngt annat i andra märken?

• Svar på tråden Kan man lämna tillbaka läppgloss?
  • carola1977

Tror inte man får lämna tillbaka ett läppgloss om det inte är plomberat.

• Linda1976

Eh, nej naturligtvis inte. Du skulle väl själv inte vilja köpa ett begagnat läppglans??

De flesta märken har, Esteé Lauder, Guerlain, YSL....

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Tessideluxe

Men hon sa ju att det inte skulle bli någon färg. Var det inte ett genomskinligt läppglans du ville ha? Det såg nog bara beige ut för att hennes hand är beige (hudfärgad)

Jag tror inte du får gå tillbaka med det. Jag skulle i alla fall inte vilja köpa ett läppglans som någon annan haft på sina läppar. Folk kan ju ha herpes och allt möjligt.

Ge bort det till någon eller sälj det till kompis för några kronor.

• Polarnochpyret

För att du ska få lämna tillbaka en sådan produkt så måste den vara plomberad och att du har kvar kvittot.
    När det gäller glans så är de flesta transparenta och ger mer en ton till läppen, och ska du ha mer "färg" så satsa istället på ett stift som är en blandning mellan gloss och läppstift för de har mer färg men ändå glans eller lyster och de blir inte lika heltäckande som ett läppstift.

• LillaMandarin

Självklart kan de ju inte sälja det begnande glosset till en ny kund. Kära nån....
    Men jag vet att en annan gång när jag inte var nöjd med min ansiktscreme som jag köpt så fick jag lämna tillbaka trots att jag användt det. Oftast är det så på homepartyn vad de gäller makeup mm att har man inte användt mer än 1/3 så har man rätt att lämna tillbaka.

Men men jag får väl ner och fråga.
    Såg att jag skrev lite otydligt...jag ville alltså ha beiget och frågade då expediten om de blev den färgen på handen som hon hade och INTE genomskinligt.
    Nu förstår jag ju att det var hudfärgen som lyste igenom men det var inte det expediten sa. Så därför tycker jag det var fel av henne att säga så. Jag köpte det i god to att det var beiget men det var genomskinligt.

• gagge

Jag hade gått tillbaka och pratat med expiditen som visade och sålde det till dig.
    Hon har ju trots allt sålt en vara som inte blev som hon utlovat.

Kanske svårt om det var ex. åhlens eller så, men är det en butik som en specialliserade på smink så hade jag ABSOLUT gått tillbaka med det.

Mina älskade två prinsessor!
  • mion
    LillaMandarin skrev 2009-03-04 19:26:26 följande:
    Jag köpte ett läppgloss idag av märket clarins. Expediten provade färgen på handen och det såg beiget ut precis som jag ville ha det. JAg frågade om det blev färg så det inte bara blev genomskinligt men nej det skulle det inte bli. Men nu när jag kom hem och provade så blev det ju inte det minsta beiget utan bara genomskinligt. Har man rätt att lämna tillbka den? Det är ju ändå 200:- som jag inte kommer använda mig av. Någon som har tips på ett beiget läppstift? (nästan så beige som en foundation ) Face har ett bra men finns inte i närhten av min stad..men kanske det finns ngt annat i andra märken?
    Jag skulle köpa puder nyligen o hade då köpt ett ett par v innan o var osäker när jag väl stod där i affären om det var mörkare än det jag hade hemma eller om det var samma (vilket jag inte ville ha) frågade då om jag fick lämna tbx det när jag kommit hem ifall det var samma nej sa hon vi tar inte tbx smink även om det är oanvänt... men du kan ju försöka reklamera... Säg som det är helt enkelt...
  • Linda1976

Dear god. Du fick ju chansen att titta på glanset, och det säger väl sig själv att ett läppglans knappast är beige och täckande. Och vad är 200 spänn. Det är ju din skyldighet att ta reda på vad du köper och du hade ju chansen.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Kan man lämna tillbaka läppgloss?