• Jumsan83

Fodrade regnkläder

Hoppas någon kan hjälpa mig här letar efter fodrade regnkläder till sonen finns mer eller mindre bara på nätet att få tag i verkar det som dom affärer jag har varit i har sagt att dom tar in efter sommaren fodrade renkläder han har i vanliga fall 110/116 men kompisen som har barn i samma ålder och storlek på kläderna trodde att det räkte med 110 för ytterkläder brukar ju vara ganska stora endå men vad har ni för storlekar på just fodrade regnkläder..

Ber om ursäkt ifall frågan är konstig men vill inte ha förstort ..

• Svar på tråden Fodrade regnkläder
  • Silverkatten06

Min son har Didriksons Boardman och didriksons är stora i storlekarna, han kan fortfarande ha sitt i stl 90 fast han är 96 cm lång...

• Levani

Men köp inte för litet!? Hur länge behöver han dem nu, två månader? Är väl bra om ni kan använda dem i höst också? Han växer säkert i sommar!

Har köpt fleecefodrade galonkläder på Rusta! Halva priset mot t.ex. H&M. Har än så länge inte märkt att de håller sämre, hade H&M förra året, och byxor till ena tjejen från Lindex.

Dessa kläder slits enormt och måste tvättas ofta. De håller sällan mer än en säsong ändå, åtminstone inte byxorna!

• Silverkatten06
    Levani skrev 2009-03-05 03:36:31 följande:
    Men köp inte för litet!? Hur länge behöver han dem nu, två månader? Är väl bra om ni kan använda dem i höst också? Han växer säkert i sommar! Har köpt fleecefodrade galonkläder på Rusta! Halva priset mot t.ex. H&M. Har än så länge inte märkt att de håller sämre, hade H&M förra året, och byxor till ena tjejen från Lindex. Dessa kläder slits enormt och måste tvättas ofta. De håller sällan mer än en säsong ändå, åtminstone inte byxorna!
    Om de inte håller mer än en säsong borde du kanske titta på ett annat märke? Har haft Didriksons Boardman till sonen 2 år i rad och de ser inte det minsta slitna ut. Lillebror kommer kunna använda dem utan problem sedan... 
  • Tjollabolla
    Levani skrev 2009-03-05 03:36:31 följande:
    Men köp inte för litet!? Hur länge behöver han dem nu, två månader? Är väl bra om ni kan använda dem i höst också? Han växer säkert i sommar!Har köpt fleecefodrade galonkläder på Rusta! Halva priset mot t.ex. H&M. Har än så länge inte märkt att de håller sämre, hade H&M förra året, och byxor till ena tjejen från Lindex.Dessa kläder slits enormt och måste tvättas ofta. De håller sällan mer än en säsong ändå, åtminstone inte byxorna!
    Varför ska hon då köpa för stort?
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Jumsan83

Tack för era svar didrikson brukar vara bra märke säger dom flesta har hört några som inte gillat dom..På rusta brukar dom ha bra saker faktiskt har just nu köpt fodrade flece byxor att ha under vanliga regnkläder men ska kolla på rusta om jag kommer dit får nog göra som levani sa köpa lite extra storlek så kanse han kan ha dom lite längre..

Tack för alla svaren..

• Levani

Jag har köpt såå mycket kläder i exakt storlek, tänkt som ni, de ska ju inte vara för stora. Och har såå mycket kläder som är för små och knappt använda!

Senast bävernylonoveraller, tvättade EN gång hittills och de kan INTE ha dem till hösten...

Tjejerna hade kunnat haft en storlek större utan problem, men nu är det ju försent...

Att de ska hålla mer än en säsong!? Ja det beror ju på om du har småsyskon. Säljer du byxorna får du MAX 50 spänn.

Jag har då tvillingar i samma storlek som inte kan ärva varann. Jag blir snarare glad av att barnen verkligen använt och slitit ut kläderna!

Står ändå med kilovis av fina kläder som tjejerna inte längre kan ha... Vill liksom inte lägga på en massa pengar på att de ska hålla i flera säsonger då!?

• Jumsan83
    Svar på #6
    Ja jag förstår hur du tänker faktiskt har bara 1 barn så jag brukar skicka kläderna till en kompis som har en son som brukar bli jätte glad över kläderna men självklart så vill jag ju att min son ska slita ut kläderna men köpte overall i storlek större har vanliga fall 110/116 men overlen är i 120 för tanken var oxå att han ska kunna ha den nästa år oxå men det va vad jag trodde för nu är den sönder trampad ner till men skulle den varit hel så skulle jag nog ha använt den brukar göra det..
    Men jst nu har jag kläder som bara ligger vet inte funderar på om jag ska sälja med men som levani säger man får ju knappt nått för det men det är ju bättre än ingen ting.. och mycket av det är slitet som det blir för barn..
  • AW76

Hade först ett fodrat regnställ från HM till min son. Stl 86 som han hade från 1½ år till 2½ år. (vår, höst, vår = 3 säsonger alltså!) Var väldigt nöjd med det stället, byxorna blev lite slitna på slutet.

Letade på HM i augusti förra året, men de hade inga då. Köpte då på Rusta. Men jag är inte så nöjd med dem. Byxorna är slitna redan nu, och höll inte torrt på knäna efter att han hade lekt i snöslasket. Och en reflexsöm har lossnat på armen på jackan. Och det här stället har inte använts speciellt mycket, för det har varit ganska kallt den här säsongen.

Nej Rusta blir det inte igen. Tänkte nog kolla in Didrikssons till hösten. Han får dras med Rusta-stället nu i vår/ varva med fleecebyxor o vanliga galonisar.

• Julia85

Köpte fodrade regnkläder på Ö&B till min dotter, de har varit kanonbra! Tror de kostade 149kr och de håller för vatten och snöslask.. Hon har då aldrig varit våt.
    Hon är 114 cm lång och har strl 110/116 Tror de var dubbelstorlek i dom.

• Jumsan83

Det är dubbelstorlek som jag helst vill ha men bara dom sitter bra så är jag nöjd verkar som jag fårr många bra svar angående fodrade regnkläder och olika märken så det är skönt..tack för era svar kul att ha lite att jämföra med..

Svar på tråden Fodrade regnkläder