• Anonym

Någon som vet hur man ser om en kille är intresserad?

Jag är SKIT nyfiken på en viss person. Han är HELT underbar!
    Jag känner honom inte på det sätt så att jag kan ta kontakt och bara fråga RAKT UT vad han anser om mig.

Är det någon som vet hur man ser på en kille om han är intresserad?

Jag är oskuld och har haft ett förhållande som varade i 3 månader. Och detta var ca två år sedan, så jag är INTE EN EXPERT på det här med grabbar och kärlek. Eller sex för den delen heller.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Någon som vet hur man ser om en kille är intresserad?
  • Anonym (3)

Oj ja hur vet men det? Blickar. Sättet han säger saker på. Saker han säger.

• Anonym (tjej)

Om han håller kvar blicken en sekund längre....?

Känner ni varandra?
    Du måste nog berätta lite mer om honom....

• Anonym
    Svar på #1
    Hur menar du sättet han säger saker på?
  • Anonym
    Svar på #2
    Vi vet om varandra kan man väl säga =)

Ja, vad ska jg berätta? =D
  • Anonym (tjej)

Hur känner ni varandra? Ses ni någonstans dagligen (jobb ?) eller är ni grannar, har ni gemensamma kompisar?
    Har ni överhuvudtaget pratat med varandra...låter inte så?
    Hur länge vet ni om varandra?
    Vad vet du om honom överhuvudtaget? Vet du bara att han finns eller vet du även vad han gör och var och hur han bor?
    Hur länge har du känt dig intresserad?
    Är du intresserad bara för att han är snygg, eller har du pratat med honom och vet vad han tänker och tycker?

Vill ju inte verka nyfiken, men ibland måste man veta mer om omständigheterna innan man kan ge råd.

• Anonym (3)
    Anonym skrev 2009-03-04 22:02:41 följande:
    Hur menar du sättet han säger saker på?
    Ja jag menar hur har ser på dig när han säger saker; ler han? Glittrar ögonen? Antyder han något flirtigt? Är rösten varm när han talar med dig? Håller han kvar blicken en aning för länge?
  • Grabbo

Jag är inte som andra...

Vad jag kommer ihåg av tillfällen med intressanta tjejer så blev jag som mest blyg med de tjejer jag ansåg intressanta. De ointressanta pratade och skojade med.

Sjukt men så ser det nog ut för många. man är för nervös för att prata med den där gulliga vackra tjejen som antagligen väljer någon av de andra miljarder killarna.

När jag var 18 eller yngre så fattade jag aldrig att någon kunde tycka att man var intressant. När jag var 22-25 började jag fatta att en hel del tyckte att jag faktiskt såg jävligt bra ut.

Om jag ändå haft dagens mod när jag var 20

...men vem säger inte så?

Mitt tips är att försöka få till en oskyldig dejt. Plugga ihop? Ni känner varandra på något sätt så ni kanske kan träffas för att diskutera något av det gemensamma? Då blir det inte lika pinigt att fråga.

Även om en icke attraktiv kille kom och frågade något sådant och att du avböjer fikat... visst känns det lite bra att någon vågar fråga ändå?

För din del kommer det inte att ske utan du kommer se att det blir tipp topp.

• Mylagos

Jag bjuder härmed på en sällsyn inblick i hur killar funkar:

singel = intresserad

• Anonym
    Svar på #8
    hahaha; klockrent! =))
  • Anonym
    Svar på #7
    Men hur urskiljer man, blygt och ej intresserad =))

har också hört att killar vågar titta och prata med tjejer dom inte är intresserad av, men att dom flackar med blicken och undviker ögonkontakt om dom är intresserade.

Men hur vet man att han flckar pga av nervositet och inte pga av tappat intresse? haha :D
  • Anonym (pojk)
    Anonym skrev 2009-03-05 13:34:14 följande:
    Men hur urskiljer man, blygt och ej intresserad =)) har också hört att killar vågar titta och prata med tjejer dom inte är intresserad av, men att dom flackar med blicken och undviker ögonkontakt om dom är intresserade. Men hur vet man att han flckar pga av nervositet och inte pga av tappat intresse? haha :D
    fråga honom något lite personligt, alltså något som är riktat till HONOM. är han intresserad så blir han nog rätt så bemötande då. är han ointresserad kan svaret bli mer lojt.

jag menar att är han intresserad så tar han nog alla chanser han får att bli lite närmare kompis.
  • Cuthalion

Tja, du kan aldrig vara helt säker .

Ta mod till dig och fråga om han vill hitta på något .

• Grabbo
    Svar på #10
    Du märker ju att om någon tittar bort så kan han vara helt ointresserad av dig... eller så är han just tokintresserad.

Det finns inte en sportmössa att du kan lista ut hur det ligger till genom att analysera hur han flinar, ler, tittar när du är i närheten.

Det enda som till 100% ger svar på frågan är att kolla läget genom att ställa frågor eller börja snacka oftare med snubben.

Thats the way it is.
  • Cuthalion

Anonym (pojk) skrev 2009-03-05 15:00:35 följande:

fråga honom något lite personligt, alltså något som är riktat till HONOM. är han intresserad så blir han nog rätt så bemötande då. är han ointresserad kan svaret bli mer lojt.jag menar att är han intresserad så tar han nog alla chanser han får att bli lite närmare kompis.
    Eller så blir han så nervös när hon pratar med honom att han låter nonchalant och ointresserad . . .
  • Anonym (pojk)
    Cuthalion skrev 2009-03-05 15:06:20 följande:
    Eller så blir han så nervös när hon pratar med honom att han låter nonchalant och ointresserad . . .
    Ja den risken finns ju, så man måste vara försiktig. Och inte ge upp direkt. Att fråga inför en massa andra kan ju vara dumt, men om man får läge när man är lite i skymundan eller så.

Jag tror som Grabbo i inlägg 13 att man inte kan lista ut utan måste prata med människan ifråga :)
  • Cuthalion

Anonym (pojk) skrev 2009-03-05 15:34:19 följande:

Ja den risken finns ju, så man måste vara försiktig. Och inte ge upp direkt. Att fråga inför en massa andra kan ju vara dumt, men om man får läge när man är lite i skymundan eller så.Jag tror som Grabbo i inlägg 13 att man inte kan lista ut utan måste prata med människan ifråga :)
    Det håller jag helt med om men jag tror det kan vara farligt att bara gå på hur bemötandet är, åtminstone i början. Man kan ha ett öppet bemötande och bara vara artig och man kan låta tvär och egentligen vara supernervös och intresserad. Det är ett helsike det här med att vara intresserad av någon och inte veta vad den andra tycker .

Lycka till TS och försök hitta något sätt att börja prata med honom och träffa honom
  • Anonym

Idag har jag pratat lite med honom.

Han frågade om jag knullar andra? :S::S:S:S:S:S

• Anonym

USh jag är så kass på sånt! :/

jag menar, när jag går på stan så åker killar förbi med sina bilar (inte alla) men vissa glor som fan å håller kvar blicken. Det betyde rinte att han är intresserad, men säkerligen att "oj henne skulle jag vilja knulla"

sånt är ganska lätt att tyda.

Men jag vill veta om de finns möjliga intressen för en dejt, kärlek eller liknande. Inte om han bara vill knulla mig :/

...........
    jo vi pratar ibland, över msn å när vi ses på stan.

• Anonym
    Svar på #16
    Han frågade även om min fd. Och vem av oss som gjorde slut och varför.
  • Anonym
    Svar på #5
    Jätte tack att du tar dig tid för att till å med fråga sådana frågor för att kunna hjälpa mig på traven. Verkligen, jätte tack!

Besvarar dom :)

Hur känner ni varandra? - via msn och även via en bekant.

Ses ni någonstans dagligen (jobb ?) eller är ni grannar, har ni gemensamma kompisar? - vi pratar via msn ibland. Jag påbörjar aldrig ett samtal med honom, är mest han som skriver, tar kontakt. å vi har även en gemensam vän. Vi brukar också träffa på varandra på stan.

Har ni överhuvudtaget pratat med varandra...låter inte så?

Hur länge vet ni om varandra? i ca ett år. Fast till och från.

Vad vet du om honom överhuvudtaget? Jag vet att han har ett ex, dom var tillsammans i över ett år. han gjorde slut för dom träffades bara en gång i veckan för att knulla å det passade inte honom. Jag vet vad han gör och hans fritid.

Vet du bara att han finns eller vet du även vad han gör och var och hur han bor? - Jag vet vart han bor och han har även ringt en gång ifrån sitt hemnummer.

Hur länge har du känt dig intresserad? Ett tag, jag har nog gillat honom en längr tid, men inte vågat släppa taget om mitt ex.

Är du intresserad bara för att han är snygg, eller har du pratat med honom och vet vad han tänker och tycker? - Han är SKITSNYGG! men det var hans personlighet som lockade mig.

Vill ju inte verka nyfiken, men ibland måste man veta mer om omständigheterna innan man kan ge råd.
Svar på tråden Någon som vet hur man ser om en kille är intresserad?