• Madicken 71

Studera under sommaren?

Jag läser till undersköterska på distans, och fick idag veta att det inte finns kurser under sommaren. Så från 29 maj till 12 aug kommer jag inte ha nån inkomst.
    Är det någon som har en aning om det finns kurser att läsa under sommaren?
    Jätte tacksam för tips & råd!!

Kram från

• Svar på tråden Studera under sommaren?
  • AlvaLovisa

Det brukar alltid finnas sommarkurser man kan gå, de flesta är mindre roliga, men någon kan man alltid hitta

• stenstorp

Du har ingen chans att få sommarjobb? Det är ju bätre än att använda CSN-medel på kurser du inte vill gå.

• hönamor

Jag satt oxå o kolla lite idag, verkar inte som om det fanns sommarkurser på distans. Verkar ju konstigt o katasrofalt för mig!! Finns nada jobb här o min enda chans är att fortsätta studera under sommaren.

• Annielara

På universitetsnivå finns ju massor med distanskurser, men du kanske inte har behörighet till dem, är det delvis därför du läser till uska?

När jag pluggade på gymnasiet fanns det inga sommarkurser på distans.

Telefonförsäljare hemifrån? Inte så skoj kanske, men en möjlighet.

• FreeForAll

Kanske kan ta ut FP (om du har barn och har dagar kvar) eller söka högskolekurser om du har behörighet.

• hönamor

Nån som vet hur många poäng man måste läsa under sommarne för att få fullt studiebidrag/lån

• Moj Katile

Jag sak läsa i sommar men på högskole nivå. Finns MASSA att välja på!

• hönamor

Ja hittade sen på högskolan men det går itne att klicka i distans på studera.nu. Men jag hittade via högskolan som jag läser vid nu så visst finns det kanske men lite svårare o hitta

• FreeForAll
    hönamor skrev 2009-03-05 13:39:12 följande:
    Ja hittade sen på högskolan men det går itne att klicka i distans på studera.nu. Men jag hittade via högskolan som jag läser vid nu så visst finns det kanske men lite svårare o hitta
    Jo, det går om du klickar på avancerad sökning.
  • Tecken
    Svar på #9
    Jodå, visst går det. Jag var ju tvungen att testa när du skrev att det inte gick Gå in på www.studera.nu - kolla på listen högst upp, välj "Studera på distans".
  • hönamor

aha, jag försökte bara välja sen när man skulle välja grad på kurserna, deltid/heltid eller distans o då gick det inte. ska kolla sen o göra som du =)

• The Kicker

Vad läser du på?
    Jag läser på Nti skolan på Distans och dom har inga lov eller lkiknande men de jobbar inte röda dagar!

• The Kicker

Men jag börjar på måndag och ska läsa till och med september utan något lov!

Men det kanske är olika vet inte men ringa till dom skadar inte

• Ziitoo

Jag har läst på distans under sommaren, det funkar.

♥ 4 mars klockan 06.18 så föddes vår underbara dotter Isabell ♥
  • optimisten

Kanske lite OT men när söker man CSN till sommarkurserna och vad händer om jag söker och sedan tackar nej tex om jag istället får sommarjobb?
    Sedan försökte jag hitta distanskurser under sommaren men hittade inga bra länkar, någon som kan hjälpa mig med det?

• sakoline

optimisten: Du får ju bara csn när du tagit ja till studieplats.

• Trixi8
    optimisten skrev 2009-04-17 22:48:39 följande:
    Kanske lite OT men när söker man CSN till sommarkurserna och vad händer om jag söker och sedan tackar nej tex om jag istället får sommarjobb? Sedan försökte jag hitta distanskurser under sommaren men hittade inga bra länkar, någon som kan hjälpa mig med det?
    du får inte csn förren du gjort studieförsäkran. så det är ingen fara. tackar du nej och inte gör studieförsäkran så får du inget csn.
  • Ziitoo
    optimisten skrev 2009-04-17 22:48:39 följande:
    Kanske lite OT men när söker man CSN till sommarkurserna och vad händer om jag söker och sedan tackar nej tex om jag istället får sommarjobb?Sedan försökte jag hitta distanskurser under sommaren men hittade inga bra länkar, någon som kan hjälpa mig med det?
    Du kan läsa hos NTI på distans under sommaren om du vill, man kan ansöka dit för dom har kursstarter nästan varje måndag året runt.
    ♥ 4 mars klockan 06.18 så föddes vår underbara dotter Isabell ♥
Svar på tråden Studera under sommaren?