• prinsesstårtan

vad kostade er barnvagn?

jag har börjat titta lite på skoj på barnvagnar och vad som finns.....

MASSOR uppenbarligen...,

Det jag skulle vilja vet är:

Vilken vagn valde du?
    Varför?
    Vad kostade den?
    Är du nöjd?
    Letade du efter en särskild egenskap på vagnen?

• Svar på tråden vad kostade er barnvagn?
  • Linam370

Vi valde en Emmaljunga Edge duo combi classic.
    Den kostade med våra tillbehör runt 8000:-
    Vi ville ha en riktig liggvagn, alltså ingen sittvagn med lift utan en kombivagn med riktig liggdel och tyckte Emmaljungas var både snyggast och passade oss bäst.
    Den har luftpumpade hjul så den rullar lätt på alla underlag. Stålkorg, det var viktigt eftersom vi inte tycker att tygkorgarna verkar hålla så länge. Vi har kompisar med såna vagnar och deras korgar har blivit slitna väldigt fort.
    Vi ville oxå att den skulle vara lätt att skifta från ligg till sittdel och att det skulle gå att ställa handtaget.

Är supernöjda! Vill absolut inte ha nån annan vagn! Fast om vi hade bott mitt inne i en stad hade jag nog övervägt en trehjulig vagn för det är så himla mycket smidigare i trånga utrymmen. Älskar vår vagn men den är rätt klumpig. Med liggdelen känns den stor, betydligt smidigare med sittdel. Men en riktig toppenvagn!

• prinsesstårtan

kul! Ska googla lite på den vagnen!

Jag är väldigt lång (190) så jag måste ha en "hög" vagn......

• Linam370

Om man tar sportchassit finns det teleskophandtag på den så man kan vara ordentligt lång.
    Vår har classic chassi och det innebär ställbart handtag, man vinklar det uppåt eller neråt, men höjden blir densamma och den är rätt låg.

• J girl

vi har en emmaljunga vad den heter kommer jag inte ihåg. men den e lättkörd och lätthanterlig. lätt att plocka isär. Kostade med tillbehör runt 8000:-

kronan har en vagn nu som utgår. den verkar super och kostar runt 4000 både sitt och ligg ingår...

• prinsesstårtan

J girl skrev 2009-03-05 08:29:21 följande:

vi har en emmaljunga vad den heter kommer jag inte ihåg. men den e lättkörd och lätthanterlig. lätt att plocka isär. Kostade med tillbehör runt 8000:-kronan har en vagn nu som utgår. den verkar super och kostar runt 4000 både sitt och ligg ingår...
    jag tittade faktiskt pp den!

men det känns för tidigt att köpa vagn redan ( v.13) och den gick inte att förvara i butiken....så jag hinner nog inte med det erbjudandet
  • stjärnströssel

emma ljunga city cross.
    ca 8000 kr.

helt suverän, är lång enkel o smidig o tålig.

• logg81

Vilken vagn valde du?
    Har en Knorr Nanny och en Carena Swing

Varför?
    Knorren fick jag av en underbar människa och Carenan fick min dotter i juklapp av sin mormor

Vad kostade den?
    Knorren fick jag och Carenan var på kampanj (1300kr)

Är du nöjd?
    Jag är superdupernöjd med Knorren. Den har allt... o så har den ett stort känslomässigt värde.
    Carenan har detaljer jag inte tycker om. Den är helt hopplös att köra i snö, inget ställbart handtag o inte vändbar sits...

Letade du efter en särskild egenskap på vagnen?
    Nej... Det var priset som avgjorde...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • prinsesstårtan

försöker gå in på emmaljungas hemsida men det verkar vara något fel på den.....

• GullpuckotMe

Vilken vagn valde du? Emmaljunga twin cerox (begagnad)
    Varför?Den var billig och snygg :)
    Vad kostade den?3800:-
    Är du nöjd?Ja än sålänge. bebbarna har ej kommit ut ännu så jag vet ej än.
    Letade du efter en särskild egenskap på vagnen? Ja att det skulle vara anpassad till tvillingar.

Svar på tråden vad kostade er barnvagn?