Någon annan som haft stark nervsmärta? Vad berodde det på? Tacksam för svar! Jag är helt desperat nu :-(
I januari fick jag fruktansvärt ont i nacken, vänster axel och arm. Det kändes mest som en rejäl muskelspänning. Jag tog smärtstillande tabletter och gel men det hjälpte knappt.
Någon vecka senare fick jag influensa, blev bra ett par dagar och plötsligt 'small' det till i käken. Jag fick en hemsk huvudvärk och ilningar som strålade utmed ansiktsnerven på vänster sida.
Jag gick till jobbet men huvudvärken och ilningarna höll i sig. Smärtan i nacken och armen förvärrades och jag hade så ont att jag nästan grät.
Jag började under ett par-tre veckors tid domna i ansiktet, armen, skulderpartiet, fötterna och höfterna och fick svårt att gå. Domningarna är kvar men jag har rörelseförmåga, så jag blir inte förlamad, utan känner mig svag och bortdomnad.
Jag har nu skickats runt till olika neurologer som har gjort skallröntgen, ryggmärgstest, alla möjliga blodprover och MR av helrygg. De har inte hittat något konstigt, liiiite degenererade diskar i ryggen men det var tydligen normalt.
De tror inte på propp, tumör, MS, Borrelia eller annat allvarligt.
En läkare tryckte på en punkt bakom örat som var djävulskt öm och gav mig Neurontin mot nervsmärta. En av biverkningarna är gångsvårigheter, vilket jag redan hade, så jag slutade med den igår efter ett par veckor. Jag kunde knappt gå öht när jag tog dem.
Igår kväll fick jag plötsligt ett brännande rött fält på vänster arm. Det kändes verkligen som en brännskada, det kliade och just där, på den fläcken, domnade huden bort.
Jag börjar bli desperat nu. De vill göra en ingående neurologisk undersökning av mig men det kommer att ta lång tid.
Idag har jag bokat tid hos en naprapat. Mina nackmuskler är hårda som cement, min käke är jätteöm och i korsryggen har jag långsmala svullnader. Jag har dessutom tandmärken på tungan konstant, s.k. tungpress.
Jag börjar tro att mina nervsmärtor kan bero på spända muskler som klämmer nerverna. När jag domnar i händerna t.ex. så blir de vita och kalla, som om blodcirkulationen minskar.
Är det någon annan här som har haft något liknande? KAN spända muskler ge nervsmärta och domningar?
Naprapaten sa att det är ovanligt men extremt spända muskler skulle kunna orsaka liknande symtom. Han har jobbat med elitidrottare i många år och verkar seriös så nu hoppas jag verkligen på honom.