• Zzmulan

coop medmera visa

Funderar på att skaffa mig ett Coop Medmera Visa- kort.
    Är det någon här som har ett sådant kort, och vad tycker ni isåfall om det?
    För- och nackdelar jämtfört med andra VISA- kort?

• Svar på tråden coop medmera visa
  • Fidelis ad urnam
    Zzmulan skrev 2009-03-05 09:22:42 följande:
    Funderar på att skaffa mig ett Coop Medmera Visa- kort. Är det någon här som har ett sådant kort, och vad tycker ni isåfall om det? För- och nackdelar jämtfört med andra VISA- kort?
    Vi fick det kortet gratis under ett  år och bestämde oss för att prova det.
    Men vi är inte nöjda, alls.

Det är förvisso avgiftsfritt och räntefritt ( om man betalar hela beloppet) men de är så sega!
    Ett köp som man gjorde i måndags kan i bland inte vara registrerat på fredagen!
    Detta gör att man allt som ofta inte börjar om på 0 när det har varit brytdatum då många inköp förskjuts till nästa fakturaperiod.
    Ringde och pratade med dem om det och de sa att så var det för ALLA kreditkort, men så är det inte. Vi har aldrig haft det problemet med vårat Visa Guld kort.

Så nej.

Bra att man får rabatter och 50:- kuponger osv.
    Bra att det, för oss just nu, är kostnadsfritt.

Resten är inte bra, så vi kommer inte behålla det när det börjar att kosta.
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Zzmulan
    Svar på #1
    Okej, lät lite tråkigt.
    Tycker nämligen att det är bra med rabattcheckarna osv. Men om det ska strula sådär mycket, låter det inte som någon höjdare.
    Kanske ska lägga ner tanken innan jag kommit längre då:)
  • Fidelis ad urnam
    Zzmulan skrev 2009-03-05 09:57:00 följande:
    Okej, lät lite tråkigt. Tycker nämligen att det är bra med rabattcheckarna osv. Men om det ska strula sådär mycket, låter det inte som någon höjdare. Kanske ska lägga ner tanken innan jag kommit längre då:)
    Om vi säger så här.
    Vill du ha ett kreditkort som har ett brytdatum där det du har handlat för under den perioden faktiskt bryts av och hamnar på korrekt faktura, då är det inte ett kort för dig.
    Vissa ställen, som Willys tex, tar det upp till 3 dgr innan det förs in på fakturan.

Jag finner just det irriterande.
    Inte för att det spelar någon större roll egentligen om man påbörjar en ny fakturaperiod med 800 kronor redan på kontot. Men jag vill ha kontroll och den är svår att få med detta kort.
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Zzmulan

Någon fler som har erfarenheter och åsikter?

• Cella

Jag tycker Coop MedMera Visa är riktigt bra! Speciellt om man handlar mycket på Coop då man får poäng vid alla köp! dock ska man inte förvänta sig bra försäkringar, som reseförsäkring. Boka resorna på ett annat kreditkort men för matköp är det utmärkt. 

• Susanne 977

Vi hade Coop Visa förrut, det var billigt och vi fick massor av poäng = premiecheckar.
    Som man då kunde använda på kappahl mfl.
    Sedan gjorde de om systemet där man bara fick 0,5% i återbäring på andra affärer.
    Tyckte även att 10kr för ett kontantuttag är saftigt.

Om vi handlade på Coop skulle vi kanske behålla kortet. Men att handla på Coop skulle inbära sämre kvalite på matvaror som frukt och grönt plus att de är betydligt dyrare än Willys och Ica maxi. Därför skulle det inte löna sig.

• sLLi

Vi har COOP Visa (första månaden vi använder dock). Verkar vara smart att använda för att samla COOP återbäring samt att vi får alla matkostnader på ett och samma konto (faktura), bättre koll på matutgifterna.

Svar på tråden coop medmera visa