• pytte

aktivera 4åring???

Hej, vi får ingen dagisplats till min fyraåring och snart ska han få ett syskon. Egentligen är det ju ingen panik med dagis eftersom jag kommer att vara hemma men han har inga kompisar här och jag hade hoppats att han skulle få lite barn att leka med på dagis tre dagar i veckan... Vad kan jag hitta på för att han ska få leka och ha roligt och inte bara gå hemma. Är det någon som har tips på aktiviteter?? Öppna förskolan är bara för barn upp till 3år dumt nog!! Hjälp??!! (Vi bor i Stockholm)

• Svar på tråden aktivera 4åring???
  • Kina79

Kyrkan brukar ju ha Kyrkans barntimme eller vad det heter. Där kan man lämna så stora barn själva, så får han och du lite egentid oxå.
    Annars är det kanske dags för honom att gå på nån aktivitet, simning, gymnastik, dans..... Så lär han känna andra barn som han sen kna träffa och leka med.

• Hemmaföräldern

Besök hemmaforaldrar.se där finns även en flik under deltidsförskolor där du kan hitta saker att göra med större barn. Gå in under samtalsforum och få tips eller gå med i nätverket "medlemsansökan" :)

• theoIsac

på vår öppna förskola var det ofta äldre barn som följde med mamman och bebisen eftersom barnet var hemma från dagis. de var lika välkomna som alla andra

• pytte

Åter igen tack för alla tips! Har precis hittat in på "hemmaföräldrar" bra tips! Försöker fortfarande pussla ihop bra saker att göra för att göra vardan så bra som möjligt för honom.

Svar på tråden aktivera 4åring???