Ni med PCOS som fått barn, har ni fått "lindrigare" efter det??
Hej på er!
Jag har en underbar dotter som blev till med hjälp av pergo (direkt efter avslutad "p-pillerkur"), hon är nu 9 månader. Jag fick mens efter att ha slutat ammat henne för en månad sedan. Alltså spontan mens för kanske andra eller tredje gången i hela mitt liv (har alltid behövt gestpuran innan om jag inte ätit p-piller). Jag började med p-piller direkt och har nu blödit ett tag. Igår gick jag till en gynekolog som kollade upp att allt såg bra ut och han sa att ena äggstocken var helt normal och på den andra var det endast fem follikelblåsor (eller hur det nu stavas). Jag har tidigare haft ett helt band av mängder med blåsor så jag blev minst sagt förvånad!!! Gynekologen var lite otydlig i sin förklaring, eller förklarade med massa läkartermer som jag inte riktigt förstod, men sa att det kunde bero på hur ultarljudet "tar" också men jag blev mycket hoppfull eftersom han sa att i dagsläget är inte mina äggstockar "pcosäggstockar", eller fyller inte kriterierna för PCOS. Har någon annan varit med om att PCOn lindrats efter en graviditet? Vad kan annars ha hänt tro???