• casi

Provera tabletter = viktuppgång

Hej.
    Är det fler än jag som går upp i vikt när ni äter Provera tabletter.Min läkare vill att jag ska börja med dom igen vid nästa mens,men jag har ätit dom vid 2 tillfällen tidigare och varje gång gått upp i vikt då.Har en vikt nu som jag trivs med och har absolut ingen lust att gå upp igen.Dom säger att man inte går upp i vikt av dessa tabl men ändå gör jag det. är det bara jag eller finns det flera som har samma erfarenhet av dessa tabl. Vad äter ni för medicin för att slippa mensen.Har tidigare även tagit Synarela nässpray och samma där-viktökning.
    Måste ju finnas något annat att ta till,eller?

• Svar på tråden Provera tabletter = viktuppgång
  • Namnis

hejsan..

jag har precis avslutat min kur med provera.. Och jag hade en viktökning jag med. Sen är jag ännu osäker på om det bara kan vara vätska som läkarna tror, eller om det är en vanlig viktuppgång (vilket jag tror att det är) vilket inte är kul.

• spelbrud

Tog Provera två månader för att bli av med en cysta, och gick upp mer än 5 kg. Blev dessutom väldigt deprimerad så vill aldrig ta dem igen...

• Mysmamman

Jag gick också upp några kilo i vikt efter att jag ätit Provera...blev betydligt mer hungrig av dessa tabletter. Är annars hälsosam...

• crijo

Jag har ätit Provera i 5 månader och gått upp 7 kg. Det är den vanligaste bieffekten. Det ökar aptiten. Det beror på vilken dos och hur länge man tar det.
    Jag mådde bra dem första 3 månaderna, och viktökningen var inte så farlig, men sedan har jag mått värre med varje vecka ...

Svar på tråden Provera tabletter = viktuppgång