• PamelaAndersson

yrsel konstant? Någon som blivit fri från det?

Jag har haft nästan konstant yrsel i 5 veckor nu och jag årkar snart inte mer. kan inte göra någonting.
    Någon som haft mycket yrsel och blivit fria från det? Hur?
    Jag orkar bara inte gå omkring som på en gungande båt längre.

• Svar på tråden yrsel konstant? Någon som blivit fri från det?
  • Stargirl

Du kan ha virus på balansnerven. Det kan vara som en förkylning som påverkar balansen. Men jag skulle uppsöka läkare då det kan vara en massa andra saker.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • Sötnostim

jag tror du lider av samma som jag ångest yrsel.. jag ahr haft min i 5 mån nu ..

• PamelaAndersson

ja jag tror det är ångest och stress. varit på en massa undersökningar och de hittar inget.

Jag vill mest höra om nån blivit av med sådan yrsel för jag börjar ge upp hoppet

• Anonym

Du hade ju börjat med Zoloft nyss...det kommer antagligen din yrsel ifrån. Ge det lite tid...det ger sig snart

• PamelaAndersson

nej jag äter zoloft mot yrseln.

• Sötnostim

alltså helt har jag inte blivit av med den men det kan ju bero på att jag har fått fel antidepressiva så ska byta nu .. nu är jag bara lite ostadig .. jag går hos sjukgymnast och är ute o rör på mig varje dag . sitta stilla med yrsel är inte bra hjälper ingenstans.. du kan ha fått spänningsyrsel det är spända nackmuskler och ögonmuskler och vadmuskler.. är dem musklerna spända så får man yrsel.. så lär dig koppla av jag vet det är lättare sagt än gjort men det har funkat för mig.. tänk oxå på att inte sitta ihopsjunken i soffan .. du kan fråga mig mer i gbn eller så jag kan alltid ge dig svar på det du undrar.. o jag man blir av med yrsel men det kan ta tid ..

• Sötnostim

PÅ och depression ger oftast yrsel.. innan jag börja med antidepp så kunde jag inte ens stå på benen..

• Anonym (Båten)

Hej!

Jag hade en kraftig yrsel i nästan ett helt år. Kändes som att jag stod på en båt i riktigt kraftigt oväder. Det har varit helt fruktansvärt! Jag var yr konstant och trodde på riktigt att jag skulle tappa greppet och bli galen. Jag tänkte att ingen människa kan vara så här yr och ostadig om det inte är något allvarligt.

Har genomgått alla typer av undersökningar och de hittar inget fel på mig. Vetskapen om att det inte var något fysiskt fel gjorde att jag kunde lugna ner mig lite och efter hand har yrsel släppt mer och mer.

Glöm inte att gungande yrsel är nästan alltid ångest/spänningsyrsel. Det känns så oerhört hemst och jag vet verkligen hur du känner dig men det kan bli bättre! Idag blir jag bara yr om jag är trött eller stressad.

//Chris

• Anonym (snurr)

jag har yrsel i omgångar, och det beror på två olika anledningar

1 - jag har en kristall i örat som lossnar (helt normalt), och detta framkallar svår yrsel

2 - stelhet i nacken som också gör att jag får yrsel

Hoppas du hittar någon lösning på din yrsel

• PamelaAndersson

åt ni någon medicin mot yrseln eller gick den över av sig självt?

Svar på tråden yrsel konstant? Någon som blivit fri från det?