Cafe Solo skrev 2009-03-05 23:02:02 följande:
En tvååring vet inte skillnaden mellan Legoland och Ikea. Alltså är det meningslöst att satsa på så kallade barnutflykter. Det stora problemet som jag har upplevt är värmen, som kan vara överjävlig vid Medelhavet på sommaren. Inte minst eftersom få hotell har luftkonditionering. Satsa på Sverige i sommar och ta en sista-minuten till Grekland i september istället.
Haha, jag undrar vad våra barn sagt om vi skulle fira våra semestrar på IKEA. F ö är väl IKEA det enda man kan göra på sommaren i Sverige, det har ju inte direkt varit några kanonsomrar de senaste åren. Vi har landställe där vi gärna skulle vara hela somrarna...men solbristen gör att man vill iväg söderut.
Jag kan hålla med om att Grekland juli-augusti nog kan bli väl varmt för ett så pass litet barn. Men Mallis var inga problem alls. Naturligtvis air-condition på hotellet så man sov som en klubbad säl
Sunblock-kräm och soldräkt + keps plus en massa att dricka gjorde att allt funkade super. Vi var på stranden ett par timmar på förmiddagen, sedan hem och sova middag och så ett par timmar på eftermiddagen. Funkade hur bra som helst. Vi bodde på Sunwing Resort & Spa som består av flera hotell/byggnader.