• Isanna

Hinner man verkligen inte duscha o gå på toa när man fått barn?

Jag blir livrädd för vad jag har gett mig in på när jag läser om mammor som inte hinner duscha eller gå på toaletten när de har små barn hemma! Hur har ni haft det?

Törs nästan inte fråga eftersom jag själv inte har barn o då brukar man få en hel del pekpinnar mot sig om man kommer med åsikter...

Anna - gravid i halvtid.

• Svar på tråden Hinner man verkligen inte duscha o gå på toa när man fått barn?
  • melles mamma

jag duchar och går på toa när jag vill/behöver tillsammans med melle förstås

• Eja

jag har alltid hunnit allt detta....tar med mig dottern bara så jag vet var jag har henne bara

• MrsJones

Nja, visst hinner man. Men det är ju inte som innan man fick barn. Här är klockan tolv nu, lunch alltså, och jag har ännu inte lyckat sta mig till duschen. Sitter just nu och äter samtidigt som jag skriver...sen blir det duschen innan Liam vaknar och ska äta.

• Cornflakes

Finns säkert dom som inte hinner- eller hinner gör dom väl,men med en gråtande bebis. Jag tror det handlar om det, att man inte hinner för då gråter barnet.

En del barn har ju ett stort närhetsbehov och andra inte.
    Så det är nog väldigt individuellt.

Själv hinner jag mindre om jag inte har någon tid att passa
    Annars har jag inga problem, tar med lillan in på toa. Då liger hon på golvet och pratar medan jag duschar.

• Vem vet

De flesta av mina kompisar tyckte inte att det var några problem att hinna med detta så länge barnen var små och stilla.... Då kunde de ligga på skötbordet, allt. sitta i babysitter, sedan blev det lite jobbigare under en period

Lycka till!

• blekinge

Jo visst hinner du både duscha och gå på toa:)
    I början sover barnet mycket. Är han/hon vaken kan man ta in babysittern på toaletten om man duschar. Man kommer på lösningar med tiden att barnet växer.

• Becka21

Jag har alltid hunnit att göra såna saker..
    Nu är Leo 5 månader så nu är han ju lite större,men i början så gjorde jag det mesta när sambon kom hem från jobbet..mest för att jag var ovan då.
    Men nu kan jag både duscha o gå på toa o städa o gud vet vad
    Leo sitter i sin babysitter o tittar på o tycker det är kul..
    Sen är ju Leo väldigt lugn o snäll oxå,han skriker eller gnäller nästan aldrig,så det är skönt..beror ju oxå lite på vad man får för barn

• Liria

I början kan det åtminstone vara lite svårt. En babysitter inne i badrummet löser toalettbesöken men duschandet får vänta till pappa eller någon annan finns i närheten. I bland så duschar man ju ändå och får till slut göra en paus för att amma. Jag behöver bara titta på schampot för att bebben ska vakna
    Man får helt enkelt passa på att duscha när man har sällskap och gå på toaletten får man göra det första man gör så fort bebisen kan läggas en stund.

• betti

Hejhej!

Visst hinner du det, men du får sällan gå ensam... Skämt åsido, jag tycker att det blev "värre" när lillan började vara mer vaken och krävde mer uppmärksamhet. Sen beror det ju på hur mycket hjälp man får av pappan, vilket varierar kraftigt. Hemma hos oss gör jag av diverse skäl nästan allt själv.

Ibland har det känts som en prioriteringsfråga när skruttan somnat; ska jag duscha eller passa på att sova också? Men allt blir ju vad man gör det till!

Lycka till!

• Lottis Pottis

Visst hinner man med att gå på toa osv. Frågan e bara att komma till insikt om att man faktiskt har egna behov oxå, släppa lite på fokuseringen på sitt lilla barn. Det är lätt att säga efteråt, vet själv hur jobbigt jag hade det när mathilda var liten spädis.

Svar på tråden Hinner man verkligen inte duscha o gå på toa när man fått barn?