Vägra visa känslor?
Träffade en kvinna för ca 4 månader sen. Förhållandet har vart väldigt upp och ner eftersom hon kom ut från en trasslig relation för ett tag sen.
Hon har vart otrogen i sin förra relation å har berättat det för mig.
Vill inte döma men hon förstår inte att sånt skapar en osäkerhet i mig å ännu värre blir det när hon inte visar sin kärlek, speciellt när vi är ute på stan å nån bekant eller kompis till hennes ex är i närheten.
Hon besvarar bara mina ömma sms men sänder aldrig sånna på eget inisiativ.
Känner att hon bara upprepar nåt hon tror att jag vill höra. Är det ett spel från hennes sida?
Har ställt upp för henne under hennes låga perioder med bråk å trakasserier från hennes ex. Hon dras alltid till det förgångna å det tar energin från att skapa vår egen framtid. Själv orkar jag snart inte längre om hon inte visar (inte bara säger att hon älskar mig alltså) att hon verkligen menar det hon säger. Att hon har starka känslor för mig å vill att det ska vara hon å jag.
Det är så att tanken på att hon inte släppt sitt ex dykt upp allt oftare på grund av det.
Hjälp mig.
Har fått rådet av vänner (många av dom gemensamma eftersom vi kännt varandra sen förut) att gå ifrån henne mer å mer eftersom hon inte vill förstå min ståndpunkt. Att kärlek inte bara är till för den ena i ett förhållande utan att man tillsammans ska ta tillvara på det men då krävs engagemang från både män å kvinnor. Det rådet fick jag också för att hon faktiskt inte verkar ha gett upp sitt ex. Hon skickar fel signaler hela tiden å verkar inte medveten om det.
Maktlös å vilse