• lillmini

Vad finns det är göra med sina bebisar i Växjö?

Hejsan!

Jag och min familj ska flytta till Växjö i maj och undrar vad det finns att hitta på i Växjö med en liten bebis (är snart 6 månader)..
    Babysång, babysim, öppna förskola, babycafér?

Tacksam för lite tips och idéer..

• Svar på tråden Vad finns det är göra med sina bebisar i Växjö?
  • lilla carro

hej hej.
    jag bor en bit utanför växjö =) vi går på babysim på fredagar i simhallen och det är att rekommendera! annars vet jag inte så mycket eftersom jag går på allt sånt här i rottne där jag bor.. men finns väldigt fina promenadvägar som man kan njuta av i vårsolen. t ex runt växjösjön.

• Lisen76

Hej!

Vi går på babysim och babysång i veckorna, det är mysigt. Sen finns det även bebisbio varannan vecka. Vet även att det finns mamma-bebisgympa men har inte själv testat det. Och som sagt, många fina promenadvägar finns det alltid!

• skoladan

Jag antar att i Växjö finns, som överallt annars i världen, en hel del att göra med sina bebisar. Man kan sjunga, klappa händerna, vinka, sova, äta, sitta på pottan, sitta i solen på en bänk, gå på promenader, bada, sitta på diskbänken och titta på när mamma/pappa skalar potatis, diskar, bakar. Det finns mycket att göra med sina bebisar!

• lillmini
    Svar på #3
    Det var ett fantastiskt roligt svar . Jag har inte brist på saker att göra med min lilla älskling och att vara hemma är det allra bästa men hon älskar babysång som vi går på varje onsdag.

Lilla Carro, vad roligt du bor i Rottne. Jag är ursprungligen från Rottne. Ska hyra ut liten hus i Tolg =) Kanske en promenad?

Jag håller med er att det finns många fina promenader i Växjö...Har egentligen inte behov av att göra någon aktivitet med min flicka men skulle gärna vilja gå på babysång om det finns..

Ha en bra helg!!
  • lilla carro
    lillmini skrev 2009-03-06 19:30:52 följande:
    Det var ett fantastiskt roligt svar . Jag har inte brist på saker att göra med min lilla älskling och att vara hemma är det allra bästa men hon älskar babysång som vi går på varje onsdag. Lilla Carro, vad roligt du bor i Rottne. Jag är ursprungligen från Rottne. Ska hyra ut liten hus i Tolg =) Kanske en promenad? Jag håller med er att det finns många fina promenader i Växjö...Har egentligen inte behov av att göra någon aktivitet med min flicka men skulle gärna vilja gå på babysång om det finns.. Ha en bra helg!!
    absolut! bara att säga till så ordnar vi det =) hur längesen var det du flyttade från rottne?
  • lillmini

lilla carro skrev 2009-03-06 19:48:30 följande:

absolut! bara att säga till så ordnar vi det =) hur längesen var det du flyttade från rottne?
    Massa år sedan =) Är du uppvuxen i Rottne eller var kommer du från?
  • lilla carro
    lillmini skrev 2009-03-07 12:59:28 följande:
    lilla carro skrev 2009-03-06 19:48:30 följande: Massa år sedan =) Är du uppvuxen i Rottne eller var kommer du från?
    jag föddes i rottne och sedan flyttade vi när jag var några år. sedan kom vi tillbaka när jag var typ 10 och flyttade sedan igen efter ett par år och nu i vuxen ålder flyttade jag och min gubbe hit och stortrivs! =)
  • lillmini

lilla carro skrev 2009-03-08 19:15:36 följande:

jag föddes i rottne och sedan flyttade vi när jag var några år. sedan kom vi tillbaka när jag var typ 10 och flyttade sedan igen efter ett par år och nu i vuxen ålder flyttade jag och min gubbe hit och stortrivs! =)
    Ja Rottne är fint.
    vad finns det att göra med de små i Rottne? Var i Rottne bor du? Förstår att ni trivs bra.
  • lilla carro
    lillmini skrev 2009-03-08 20:48:21 följande:
    lilla carro skrev 2009-03-08 19:15:36 följande: Ja Rottne är fint. vad finns det att göra med de små i Rottne? Var i Rottne bor du? Förstår att ni trivs bra.
    vi bor precis utanför i löpanäs men letar boende inne i rottne..
    finns sång i fösamlingshemmet på måndagar och onsdagar, babymassage på tisdagar och en massa roliga promenader och träffar med kompisar som också har barn.. så vi har det toppen =) var i stan ska ni bo?
Svar på tråden Vad finns det är göra med sina bebisar i Växjö?