modi 86 skrev 2012-02-18 19:20:07 följande:
jag hade sex med än kvinna för ca 1,5 år sedan utan kondom. men för ca en månad sedan fick jag njures anfall och det gjorde så ont i magen, jag gick direkt till min läkarfamilj och fick lämna både blod och urin. De sa att jag hade lite blod i urin och att blodplättar var låga. sen fick jag gå till akuten och lämnade samma prov, aså blod och urin och det visades normalt. sen fick jag lämna blod prov igen hos min familj läkare och sa samma sak att jag hade låg blodplättar, men för säkerhetsskull skickade de remissen till sjukhuset för att undersöka den i kem laben. jag fick kallelse för att lämna blod igen, men den här gången ska de till och med kolla om jag har hebatit eller hiv. Jag är verkligen så oroligt och kan inte ens koncentrera för mina studier, har nästan blivit deprimerad. Har njursten med hiv och hepatit att göra eller ska de undersöka för säkerhetsskull? Jag har inte fått symtom för de här sjukdomarna aså hiv och hepatit men är ändå så oroligt.
De vill säkert bara att du testar dej för det för säkerhet skull. Blodburna smittor är ju Hepatit B, C och HIV. De vill nog helt enkelt bara utesluta dessa helt normalt att de gör så men förstår ju att du är orolig.