• Anonym (ak)

Pluppar på penis - sjukdom eller normalt?

Jag har en ny partner, som själv sagt att han inte har några sjukdomar. Men när jag sög av honom sist kände jag, på sidan av ollonet, på kanten liksom, en rad pyttesmå pluppar. Jag är orolig och måste fråga - kan han ha små körtlar eller några andra slags "pluppar" där, eller lär det vara kondylom eller något?

• Svar på tråden Pluppar på penis - sjukdom eller normalt?
  • Frk Svår

Det är talgkörtlar och helt normalt. Ingen könssjukdom alltså.

• Anonym (ak)
    Svar på #1
    Åh gud, du anar inte hur lättad jag blev nu. Tack!!
  • emlojo

På ollonet ska där väl inte va talgkörtlar...?

• Frk Svår
    Svar på #3
    TS skrev ju att de var på kanten av ollonet...
  • emlojo

okej.. men jag fattar det ändå som det är på ollonet? Även fast det är på kanten? Sårt kanske o veta exakt var hon menar, men som jag har fattat det så har man iaf inga talgkörtlar på det området som är innanför förhuden. Eller är jag helt ute o cyklar då?

• Frk Svår
    emlojo skrev 2009-03-05 19:14:13 följande:
    okej.. men jag fattar det ändå som det är på ollonet? Även fast det är på kanten? Sårt kanske o veta exakt var hon menar, men som jag har fattat det så har man iaf inga talgkörtlar på det området som är innanför förhuden. Eller är jag helt ute o cyklar då?
    Så vitt jag vet kan man ha talgkörtlar på underkanten av själva ollonet...och det blir ju innanför förhuden?

Eller var skulle du beskriva att talgkörtlarna sitter?
  • emlojo

aha.. jag hade fått för mig att dom bara satt typ nere på skaftet eller hur man ska säga.. men man lär sig nåt var dag

• Anonym

Det kan vara kondylom, be honom gå och kolla upp det. Troligtvis enbart kosmetisk sådan.

• Anonym

Alla män har talgkörtlar som syns mer eller mindre precis nedanför ollonet (alltså direkt nedanför kanten), det är det som är orsaken till "flänset" som dessutom är helt normalt att man har och är kroppens egna smörjning och skydd.

Svar på tråden Pluppar på penis - sjukdom eller normalt?