• Don Davis

    Pappaledighet Jul/Aug i Centrala Göteborg

    Hej!

    Jag har börjat att planera min pappaledighet med början Jul/Aug och letar andra i samma situation att sippa en eller annan latte med.

    Detta verkar vara ett klart kvinnodominerat forum men jag hoppas i.a.f på några svar

    Don
    whopp.mine.nu/blog2

  • Svar på tråden Pappaledighet Jul/Aug i Centrala Göteborg
  • PerG

    Då är jag visserligen snart på väg tillbaka in i jobbträsket så jag kan inte hjälpa till med lattedrickandet... ;) Men ett tips är att gå på ex. Öppna förskolan, sagostunder på bibliotek, babyrytmik, etc... Troligen risk för mammadominering om det är aktiviteter som riktar sig till barn under eller runt 1 år, men kan vara trevligt ändå och vara ett sätt att hitta andra att umgås med! Lättare för barnen att aktivera sig själva på såna ställen också än på ett fik!

    Jag gick på babyrytmik en gång i veckan redan från början och det var väldigt skönt att ha en fast punkt i veckan då man fick träffa andra vuxna... sen har jag fyllt ut det med öppna förskolan, fikor med andra man träffat på babyrytmiken, hälsat på kollegorna på jobbet, etc..

  • Don Davis

    Hej Per.

    Bra förslag. Vi har en öppen förskola i närheten så det blir väl ett par trippar i veckan dit kan jag tänka mig. Jag har hört en del positivt om babysim också så det gäller väl att boka i tid eftersom det verkar vara grymt populärt. Varför inte, det är ju sommar

    Hoppas att du får det bra på jobbet, själv ser jag fram mot att få byta miljö och få lite mer kontakt med Zack än "efter jobbet snabbisen".

    Ha en bra helg och tack för tipsen!

    Don

  • aenima

    Jag dricker visserligen inte latte men jag skall också vara föräldraledig under den perioden och hittar gärna på något. Har en 1-årig son.

    /Peter

Svar på tråden Pappaledighet Jul/Aug i Centrala Göteborg