• JenTravel

TNS-apparat

Hej...
    Tänkte kolla hur många av er som använt TNS och om ni tyckte den hjälpte mycket vid värkarna ?
    Jag hade tänkte hyra en sån ifrån sjukgymnasten för 150 kr, men när jag ringde var alla utlånade och det verkade inte finnas stora förhoppningar till att det skulle dyka in nån heller före mitt bf, men jag står på väntelistan.
    Fanns iochförsig att hyra direkt ifrån företaget i malmö för 300 kr, men då får man hålla på med frakt och skicka fram och tillbaks.
    Sedan såg jag att de skulle sälja såna på stadium för 990 kr. Men vet inte om det är värt att köpa en sån ? Man kan ju ha den efteråt oxå vid tex. muskelvärk och sånt. Vad tycker ni ?

• Svar på tråden TNS-apparat
  • Wikan

För mej hjälpte den ganska bra ibörjan av värkarbetet, var hemma ganska länge och var öppen 6-7 cm när jag kom till förlossningen. Men efter ett tag när värkarna gjorde riktigt ont slet jag av mej den, då hjälpte den inte alls! När jag var iväg för att hyra den berättade tanten jag pratade med, att hennes dotter hade klarat av hela förlossningen med enbart TNS-en. Alltså ingen annan bedövning. Det är nog olika för alla, men jag tycker att det är värt att testa! Lycka till!

• Mums

Jag använde också bara tens, den var skön för när det kom en värk kunde man "säga emot" och vrida upp styrkan. När jag kom till förlossningsrummet hade jag den ett tag, sedan gick jag in i duschen så då fick jag ta av den. Men duschen funkade lika bra.

• Smindy

Jag hade den när jag skulle föda min son men jag vet inte om jag kan säga att den var så bra... Dessutom tror jag att han kände av den när den pirrade för helt plötsligt under värkarbetet så hoppade hela magen... Kändes som om han ville komma ut genom skinnet.. Jag tror att han kände den & tyckte att den var obehaglig... Barnmorskan sa visserligen att bebisen inte känner den men det trodde jag inte på för det var inte normala rörelser han gjorde den gången, & dessutom hade jag ju en värk precis så apparaten var på just då... Men som med allt: Alla tycker olika.. Prova den du så att du får dig en egen bild av den!! Lycka till!

Svar på tråden TNS-apparat