hur många ml bröstmjölk till en 3 mån?
Hur mycket mjölk ger ni till er 3 månaders när ni har pumpat ut? på ett ungefär. jag brukar lämna ca 120 ml men funderar på om det kanske är lite lite? han äter upp det på en gång säger pappan iaf.
Hur mycket mjölk ger ni till er 3 månaders när ni har pumpat ut? på ett ungefär. jag brukar lämna ca 120 ml men funderar på om det kanske är lite lite? han äter upp det på en gång säger pappan iaf.
Min son (helpumpade till honom) åt ca 200 ml när han var 3 mån. Dottern (nu 3 mån, helammad) äter ca 100. Så det är nog väldigt olika...
1/6 av kroppsvikten per dygn är en riktlinje som jag läst på ett ersättningspaket ... men det varierar nog ganska mycket
När jag började jobba en kväll i veckan, då min lille var 2 1/2 månad, började jag pumpa så att pappan kunde mata i flaska. BVC-sköterskan föreslog 140ml per mål och det har vi kört sedan dess och det har varit ganska lagom. Han är nu sex månader och äter samma mängd fortfarande (från flaskan).
Det kan ju ev. också bero på vilken nappflaska ni använder. Är den väldigt "lättdrucken" tar mjölken slut fort.
ja nu är han 4 ½ mån o äter typ samma vi provade ge 180 ml men då spydde han upp en massa så det verkade vara för mkt. Han vill väl helt enkelt äta mindre men kanske lite oftare då för han går ju upp som han ska iaf '=)
de beror nog på mjölken med, man har ju olika fet, vissa har lättmjölk, andra grädde.. de går ju inte riktigt å jämföra med ersättning som man vet exakt vad se är i å hur fet den är.. prova å pumpa ur mer om du kan, men är han nöjd på 120 så räcker d säkert.. man brukar märka om dom inte är nöjd..
Skulle säga att det varierar inte bara från barn till barn utan från måltid till måltid. Min son kunde sluka 180 ml i en måltid i den åldern bara för att vid nästa måltid "bara" dricka 60 ml.