• Anonym

Hur rengör man sina sexleksaker?

Nu är det säkert många som skrattar åt mig, haha.
    Men jag har haft dildosar och sexleksaker i flera år, men aldrig använt någon rengöring. Bara sköljt dem med vatten.
    Nu har jag beställt nya från Lustjakt, och beställde en rengöring som heter " Hygiene ".
    Men jag undrar..
    Hur " rengör " jag dem? Rengöringen luktar ju rejält mycket sprit :-O Sköljer jag av rengöringen sen eller låter jag den vara kvar?
    Och kan jag damma av mina gammla sexleksaker och rengöra dom med den här rengöringen och använda dom, trots att jag aldrig rengört det andra förut?
    Hoppas på svar

• Svar på tråden Hur rengör man sina sexleksaker?
  • Pysselgalningen

Jag använder Invit Hygiene, skölj med ljummet vatten, kladda på Invit och låt lufttorka. Svårare än så är det inte

• Anonym

Ska räcka med tvål och vatten också! Fick dessa tips från ett sexparty. Hon som höll i det och demonstrerade alla leksakerna. Gav rådet: tvål och vatten.

Själv är jag jätte noga. Så jag tar först tvål och vatten och tvättar varje liten del och skrymmsle på leksakerna och sen avslutar jag med att "sprita" av allt..Kan skölja av spriten om man tycker det luktar för mycket, men lukten försvinner när det torkat.

• drever

men nej inte tvål och vatten vad du än gör!!!!tvålen gör så att matrielt i dildosarna för de tär ofast gummi latex osv. tvålen gör att det blir ytte pytte små sprickor sominte ens ögat kan se men där samlas alla härliga bakterier och gror, ungefär som att ha använta en tampong låtit sen legat i 30 dagar sen använder du igen ..då är bättre med ljummet vatten men alltså hygiene är super och då menar super spriten torkar inte ur gummit och den dödar alla bakterier :) men so sagt som någon skrev. tvätta av först med ljummet vatten sen stryker du på hygiene och lufttorka :)

MVH Anna

• Lis Alm

Ibland gör jag som "Pysselgalningen" skriver och ibland sköljer jag av hygienen.
    Är inte produkten vattentät så låter jag Hygiene dunsta, men när jag sköljer av så brukar jag torka leksaken med en luddfri handduk och därefter smöja in den med Eros woman silikonglid.

• Bossiv

Vissa produkter ska du vara försiktig med att tvätta med tvål och vatten. Beror på materialet. Glas, stål etc funkar hur bra som helst utan problem. 
    Finns oftast speciella produkter för rengöring om man är osäker. 

• Bossiv

Såg inlägg ovan, var bättre och mer genomförligt skrivet än mitt hehe! 

Svar på tråden Hur rengör man sina sexleksaker?