• cokie

Turkiet i maj,juni?

Hej! Är sugen på en resa i början av sommaren. Funderar lite på Turkiet.

Är det någon som varit där slutet på maj, början på juni? Är det bra väder?

Vi kommer att ha två barn, en på 2,3 år och en på ca 2 månader.

Andra förslag är också välkomna!

• Svar på tråden Turkiet i maj,juni?
  • söta sotnos

Hej!!!
    Jo då jag har varit i turkie 7 ggr och tycker det är jätte bra!!!men i maj så är det varmt der!!!!
    Jätte gott,jag har för mig att deras säsong börjar i maj igen,det är väldigt varmt och tort då men det fixar ju sig man får ju vara vid vattnet på dagarna,men man ska nog se till så att man har ett rum med ac =)
    Det är klart ni ska åka jag rekomenderar det varmt!!!
    En resebyro jag rekomenderar är Nazar gå in på www.nazar.se
    det brukar finnas resor till bra priser och deras hotell är helt under bara!!!!
    Hör av dig!!

• nutra

Vi åker med nazar för 3 gången nu i sommar och jag kan bara hålla med. Tidigast vi har varit där är 28-e maj och det är som en varm sommar här. Annars har vi varit där första veckorna i juni också det är perfekt. Förra sommaren var vi där 13-juni och två veckor framåt. Sista 4 dagarna var då alldelles för varmt,43-47 grader och då började vi alla må dåligt så nu åker vi 6 juni och två veckor framåt.

• bebis0711

Jag har varit i Turkiet en vecka runt 20 maj, och då var det cirka 20 -25 grader, ganska mycket moln (var bara en dag med strålande sol) och någon dag regn. Bra väder för barn dock skulle jag själv föredragit mindre moln och mer sol!

Har annars varit i Turkiet i juli, men då är det ju riktigt varmt där!

• cokie

Tack för svaren! Verkar vara bra där Då kanske slutet på maj vore bra, vi funderar på att vara borta 2 veckor, så då hinner man nog få en del sol !

Ska bara övertala mannen att det är bra i Turkiet!

• Ditaa

var i turkiet i slutet av maj 2006 det var jättebra väder ..vi hade runt 30-35 grader hela veckan vi var där soligt hela veckan kom hem jättebruna =)..det är nästan som behagligaste att åka då..det är lagom varmt..varmt i vattnet samt svalande skönt på kvällen..juli agusti är skitvarmt..vi ska åka iväg den 23 maj nu och vi längtarrrr =)..många av mina bekanta har varit där i maj-juni och dom håller med att vädret är som behagligaste då..

• Alice2004

Hejsan jag och dottern ska dit 14 maj ska bli så skönt det är 4 ggn vi åker nu kan rekomendera www.turkietresor.se

Svar på tråden Turkiet i maj,juni?