• carocarola

6 1/2 månaders grå på tungan???

Igår upptäckte jag att vår 6 1/2 månaders son har en grå beläggning på sin tunga, inte på hela tungan men på mitteln och bakre delen av tungan. Kan inte koppla det till något han har ätit och han har heller inte tagit någon medicin på sistone. Pratade med Bm via telefon igår och hon var inte säker på vad det kunde vara, tyvärr var hon ledig idag. Han verkar ganska pigg för övrigt.
    Någon som varit med om liknande???

• Svar på tråden 6 1/2 månaders grå på tungan???
  • carocarola
    nassu skrev 2009-03-06 08:03:09 följande:
    Torsk?
    Funderade på det med men det brukar ju vara en vit beläggning då väl?
  • nassu

Jo, det är sant... Hmm.. men man kanske kunde prova med nåt surt iallafall och se om det försvinner.

• carocarola

har testat med vichyvatten... får se om det försvinner snart... men ska till BVC imorgon... vill att de tittar på det...
    Ingen annan som vet?

• Hackemamma

har hört nåt om att det är vanligt med beläggning på tungan om det är lite trassel med matsmältningen, har dock ingen aning om vilken färg : /

• carocarola

Har försökt hitta info på nätet om grå beläggning på tungan men inte hittat någon

• carocarola

Tydligen var det svamp. De sa att det var matrester som lagt sig under svampen och därför hade den färgats. Hmmm låter lite konstigt. De tog iaf svampmedel på BVC (lila medel) 3 dagar i rad. Det gick bort lite. Nu ska jag ta vichyvatten på tungar i en vecka till, försvinner det inte ska jag tillbaka till BVC.

Svar på tråden 6 1/2 månaders grå på tungan???