• morgonsolan

Storlekar på Odd molly???

Jag försöker beställa en tunika från Odd molly på en webbshop.. men storlekarna är i 1, 2 eller 3. I vanliga fall har jag storlek 36-38, eller s-m ungefär.. är det någon som vet vilken siffra min storlek motsvarar? En tvåa kanske? Är kläderna från Odd molly stora elller små i storlekarna? tack på förhand!

• Svar på tråden Storlekar på Odd molly???
  • rosyposy

Jag skulle satsa på en 1:a om jag var du.
    Jag har 40-42 och brukar ha storlek 2 (ibland 3 beroende på hur jag vill att plagget ska sitta).
    Storlek 0 är motsvarande xs och storlek 1 är samma som s, om jag inte minns fel.

• morgonsolan

Åh! Supertack för ditt svar!! Satsar på en etta då. Jag kan ju alltid lämna tillbaka den annars.

rosyposy skrev 2009-03-06 09:00:13 följande:
    Jag skulle satsa på en 1:a om jag var du. Jag har 40-42 och brukar ha storlek 2 (ibland 3 beroende på hur jag vill att plagget ska sitta). Storlek 0 är motsvarande xs och storlek 1 är samma som s, om jag inte minns fel.
  • oOrosamarängerOo

Odd mollys storlekar:

0 (XSmall 34)
    1 (Small 36)
    2 (Medium 38)
    3 (Large 40)
    4 (Xlarge 42)

De är överlag ganska normala i strl i Svenska mått vilket de går efter. Ex strl 0 är inte en Amerikansk size zero som är xxs/32 utan xs i Sverige.

★♥snitt 22 april♥★
  • morgonsolan

Aha! Vilken service jag får, tack! Trevlig helg på er och NU ska jag beställa den där fantastiska tunikan..

SooJuicy skrev 2009-03-06 10:39:40 följande:
    Odd mollys storlekar: 0 (XSmall 34) 1 (Small 36) 2 (Medium 38) 3 (Large 40) 4 (Xlarge 42) De är överlag ganska normala i strl i Svenska mått vilket de går efter. Ex strl 0 är inte en Amerikansk size zero som är xxs/32 utan xs i Sverige.
Svar på tråden Storlekar på Odd molly???