• soolim

Nån som provat skal/överdragskläder från ICA Maxi?

Såg på ICA Maxi härom dagen att de hade skal-/överdragskläder som skulle vara vind och vattenmotståndiga, kostar 299:- för ett set m byxor o jacka. Är det någon som provat dessa kläder och vad tyckte ni i så fall??

• Svar på tråden Nån som provat skal/överdragskläder från ICA Maxi?
  • snuttP

Har haft regnkläder från MAXI, de höll inte det minsa för vätan. Sonen va alltid blöt när jag hämtade honom på dagis. Just de plagg du frågar om jag har inte provat. Vågar inte.. =/

• Dida

Har också köpt regnkläder från MAXI, men dom var jättebra. Inget alls att klaga på. Men har inte provat överdragskläderna.

• Lille Fi

en dum fråga men skal kläder? Vad är de? Har sett o läst de överallt men har aldrig riktigt fattat vad och varför de heter skal kläder!

Harry 8 feb ´08
  • Empan81

Jag har fodrat regnställ samt regnställ därifrån. Funkar utmärkt!!

• soolim

Lille Fi skrev 2009-03-06 12:12:16 följande:

en dum fråga men skal kläder? Vad är de? Har sett o läst de överallt men har aldrig riktigt fattat vad och varför de heter skal kläder!
    Vet inte vad Ica kallar dem, skrev det för att beskriva så att andra ska förstå att det inte är gallonisar jag menar. Skalkläder är väl det man har överst om man kombinerar olika lager, oftast vind- och vattentäta. Är osäker men jag gissar på det.
  • fiamalm

Lille Fi skrev 2009-03-06 12:12:16 följande:

Skalkläder är jacka, byxa som är ofodrade, de är vatten och vindtäta, tex så har PoP skalkläder. Sen varierar man kläder under efter väder, kanske tex en fleecejacka, vi har skaljacka till lillen vilket är jättebra för då slipper man ha en vinterjacka och en höst/vårjacka.
  • Lille Fi

då hänger ja me tack

Harry 8 feb ´08
Svar på tråden Nån som provat skal/överdragskläder från ICA Maxi?