• lillmiso

Gillingebanan och gravid

Hej, jag undrar om det är någon som har gjort riskutbildningen i halkkörning sent i graviditeten?
    Skulle behöva göra den och vill höra om erfarenheter från andra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 13:58
    Är i vecka 33 nu och kommer vara i vecka 35 vid tillfället.

• Svar på tråden Gillingebanan och gravid
  • LillaFlingan

vet inte riktigt hur du menar med sent, men jag gjorde den i v 27-28 någonting.. :)
    gick hur bra som helst!:)

• Chickan

Hej hej,

Jag körde halkbanan i v 36...inga problem med min egen körning, men det kändes lite väl våghalsigt när man åkte med de andra (vi var 3 st i samma bil som turades om), kanske för att man inte hade samma kontroll då. Så jag klev ur bilen några vändor. Inspektören sa att man helst inte skulle köra halka sista månaden, men BM hade inga synpunkter. Så känn efter själv och lycka till med kortet!!!

• lillmiso
    Svar på #2
    Chickan skrev 2009-03-06 19:30:16 följande:
    Hej hej,Jag körde halkbanan i v 36...inga problem med min egen körning, men det kändes lite väl våghalsigt när man åkte med de andra (vi var 3 st i samma bil som turades om), kanske för att man inte hade samma kontroll då. Så jag klev ur bilen några vändor. Inspektören sa att man helst inte skulle köra halka sista månaden, men BM hade inga synpunkter. Så känn efter själv och lycka till med kortet!!!
    Tack för stödet, behövs verkligen för igår blev det en diskussion på mitt jobb om att jag inte ens borde övningsköra nu när jag är gravid. Jag blev så disträ av hela diskussionen så när jag övningskörde på kvällen gick det dåligt. Kunde inte släppa ifall jag gjorde fel osv. Jag resonerar så att bara man är försiktig, har koll på sin egen bil och verkligen har uppsikt över andra bilister så måste man väll kunna köra. Hann du (Chickan) ta körkort innan barnet kom?
  • Chickan

Hej igen,
    ursäkta att svaret dröjde en aning (!) - hade tappat bort tråden...! Antar att du har både bebbe och kort vid det här laget ! Jag körde upp efter graviditeten, två gånger till och med, men inget kort...nu ligger det hela på is, tappade sugen tyvärr. Berätta gärna hur det har gått med allt!

• lillmiso
    Chickan skrev 2009-05-07 21:49:48 följande:
    Hej igen,ursäkta att svaret dröjde en aning (!) - hade tappat bort tråden...! Antar att du har både bebbe och kort vid det här laget ! Jag körde upp efter graviditeten, två gånger till och med, men inget kort...nu ligger det hela på is, tappade sugen tyvärr. Berätta gärna hur det har gått med allt!
    Hej, ja både bebbe och körkort är klart nu. Körkortet tog jag den 14:e april och sonen kom den 5:e maj. Blev jätteglad för körkortet men känslan när pojken kom är obeskrivlig (vilken kärlek) ; )

Det kommer nog gå bra för dig med kortet när du tar tag i det igen, tredje gången gillt som man säger ; )...
Svar på tråden Gillingebanan och gravid