Bilförsäkring?
Är det nån som vet om man måste stå som ägare på en bil för att stå för försäkringen på den?
MVH. //Emma.
Är det nån som vet om man måste stå som ägare på en bil för att stå för försäkringen på den?
MVH. //Emma.
Ja, det måste man....
En person kan ju vara ägare och en annan person som använder bilen..Lagligt, nej..
Där bilen står och används skall också ägaren bo. Det går inte att bevisa att det är 18 åriga grabben som har bilen fast pappa står på försäkringen om sonen bor hemma. Där emot kan man inte göra så att pappa bor i stockholm och sonen i nyköping och sonen använder bilen.
Hemma hos oss så står min make som ägare till bilen och jag står på försäkringen! Vi fick bonus genom mitt försäkringsbolag och eftersom bilen är vår tillsammans och vi är gifta så fungerade det tydligen för försäkringsbolaget att skriva försäkringen på mig.
Att man är under 25 år behöve rinte heller betyda att det blir så dyrt, det beror på var man bor! Det är billigare för mig som är 23 år att försäkra en Volvo V70R AWD än det är för min pappa som är 50 år och har massor av skadefria år. Självklart räknade vi på samma bil och körsträcka. Men han bor strax utanför sthlm och jag på landet 5 mil utanför uppsala
min svärfar stod på våran bil ett tag, å han kollade med försäkringsbolaget eftersom det var vi som skulle köra runt med den..
å det spelade ingen roll eftersom han stod som ägare på bilen.
Men jag kan inte stå på bilen å min man tecknar försäkringen på han
Lite dåligt exempel där, om du tar en kvinna på 24, och en på 26 kanske... ? =)
Lite mindre skillnad iaf.