Min kille lyssnar inte på mig
Min sambo lyssnar knappt när jag pratar. Berättar jag något så svarar han "mm jaha" eller nåt liknande.
Antingen är han så inne i tv:n att han inte hör, eller så sitter han vid datorn och spelar onlinespel.
Ibland när jag kanske vill fråga något om barnen när han sitter vid datorn så har han varit mitt inne i en fajt med någon annan på det där spelet. Men bara för att jag pratade just då så dog hans gubbe och han blev skitsur på mej.
För det första så kan väl inte jag veta om han håller på o slåss!! Jag tycker inte att jag ska behöva titta på hans skärm innan jag kan öppna munnen.
Och för det andra så är väl barnen viktigare än det där j*vla spelet!
Vi hittar aldrig på nånnting heller, det enda vi gör är att sitta i den här förbannade lägenheten hela dagarna.
Går vi ut så är det för att lämna barnen på dagis eller åka och handla.
Och jag är så uttråkad!!
Jag föreslår saker att hitta på varje dag, som att kanske gå ut och låta barnen åka pulka, gå till badhuset med barnen, åka till ett närliggande köpcentrum osv.
Men jag får till svar "Nej inte nu, kanske senare isåfall" eller "Nej, jag orkar inte".
När han säger kanske senare så har jag trott att han menar det också, men nej då går hela den dagen och ingenting händer. Tjatar jag så blir han sur, även om jag bara frågar en endaste gång om vi ska åka eller ej, så är det tjat enligt honom.
Ska vi åka till affären och handla så måste vi lämna barnen hos barnvakt, för det är sååå jobbigt att ha med dom till affären.
Dom sitter hur snällt som helst i sin vagn och har inte gnällt en endaste gång när vi har varit till affären. Så vad det är som är jobbigt med det kan jag inte förstå.
Usch jag börjar bli så trött på det här förhållandet så jag spyr snart!!
Vad ska jag göra för att få honom att lyssna på mig?
Jag orkar snart inte mer!