• Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn del 2
  • ugglan

Vår första son heter Dante. Vi hade lite svårt att hitta ett matchande namn åt lillebror när han var på väg men fastnade till slut för Elton. Ganska många kommenterar namnen vi valt (mest positivt) och tycker de är ovanliga och fina.
    OM vi nån gång skulle få en tredje son blir det ännu svårare att hitta ett namn i samma "genre" som klingar lika enkelt, fint å ovanligt på en å samma gång. Skulle vi däremot få en dotter så ska hon nog heta Lova.

• LitenIsa

Min första dotter heter Elivia. Det är det inte allt för många i Sverige som heter. Lillasyster har däremot ett väldigt vanligt namn och heter Saga.

• Isola76

Vår lilla dotter heter Vilde. Ett iofs inte jätte ovanligt namn, men vi har fått många kommentarer. Mest positiva. Jag är från Norge och där är det ett ganska vanligt tjejnamn. Får vi en till tjej sen funderar jag på Tiril.

• Thezzii

Jag har en son som heter Mike och jag vet bara en till som heter det och han är över 20. Vill gärna ha ett namn som inte någon mer i samma årskull heter men som inte är alltför konstigt. Nästa kille som kommer i Maj tänkte vi döpa till Jerry.
    Vi tycker de klingar bra ihop :)

• Imas
    Isola76 skrev 2009-03-08 11:57:07 följande:
    Vår lilla dotter heter Vilde. Ett iofs inte jätte ovanligt namn, men vi har fått många kommentarer. Mest positiva. Jag är från Norge och där är det ett ganska vanligt tjejnamn. Får vi en till tjej sen funderar jag på Tiril.
    Tiril var vackert.
  • majken78

Vi har problem med namn. Blir det en tjej så är tanken Emi, Livia. Blir det en pojk så har vi stora problem... Kenzo och Alvar har varit på tapeten. Men är inte överens. Jag är inne på Kenzo, men det kanske inte ser ut som det när barnet kommer ut.
    Vi får se!

• baraulrika

Min son fick namnet Gus....kanske inte jätte vanligt i sverige men ja vet en till som heter d men han e i 20 årsåldern. Men va vet ja de kanske e vanligare än ja tror =)

• Elof och Dagny

Min tjej heter Kira. Är väl ganska ovanligt, men var en familj i samma stad som fick en dotter ca 1 månad efter oss som oxå heter det. Sen har jag inte sett det dyka upp nån mer stans dock... Vi har nu svårt att hitta ett lika lagom ovanligt namn till bebis nr 2 som borde dyka upp om en månad typ... FÖrslag mottaget tacksamt!

*Kira 070516 & bf april-09*
  • Ekorrfamiljen
    Isola76 skrev 2009-03-08 11:57:07 följande:
    Tiril gillar jag också!!
    LitenIsa skrev 2009-03-08 11:49:26 följande:
    Min första dotter heter Elivia. Det är det inte allt för många i Sverige som heter. Lillasyster har däremot ett väldigt vanligt namn och heter Saga.
    När min dotter föddes 1996 var Saga jätteovanligt! Alla tittade på oss som om vi vore knäppa när vi berättade vad hon skulle heta. "Det är ju ett tantnamn!" sa alla. Några år senare blev det en explosion av små Saga överallt.
    The confused squirrel strikes again...
Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn del 2