• llinaa

Ny cykel till 9 åring

Min yngste dotter på 9 år behöver snart en ny cykel. Vad hade ni köpt för en cykel. ny eller begangnad. monark crecent eller vilket märke. Hon cyklar både i teräng och i stan

• Svar på tråden Ny cykel till 9 åring
  • Busbellan

Vi har köpt barnens cyklar på biltema och Maxi (mustang). Billiga och helt ok kvalite.
    anser inte att det behöver vara nåt riktigt bra märke förren det är en cykel de ska ha lite längre tid.

Mamma till Nora, August och Ella
  • llinaa
    Svar på #1
    kan på ett sätt hålla med men många utav deras cyklar är ju rena skitet
  • Busbellan
    llinaa skrev 2009-03-06 17:46:19 följande:
    kan på ett sätt hålla med men många utav deras cyklar är ju rena skitet
    Har faktiskt inte haft nån cykel därifrån som varit skit
    Alla har funkat hur bra som helst och till och med hållt att ärva
  • llinaa
    Nogula skrev 2009-03-06 20:24:33 följande:
    Har faktiskt inte haft nån cykel därifrån som varit skit Alla har funkat hur bra som helst och till och med hållt att ärva
    låter bra men komsumentverket gillar inte biltema scyklar
  • Pillan79

jag köper begagnade till min son köpte den senaste 24" förra året begagnad...funkade jättebra tills igår. Nu har tyvärr nån stulit den i går natt. Så nu kommer jag att köpa en begagnad igen. Finns väldigt fina på blocket

• llinaa
    Pillan79 skrev 2009-03-06 20:51:36 följande:
    jag köper begagnade till min son köpte den senaste 24" förra året begagnad...funkade jättebra tills igår. Nu har tyvärr nån stulit den i går natt. Så nu kommer jag att köpa en begagnad igen. Finns väldigt fina på blocket
    oj vad trist att den är stulen
  • MosterMammaMia

Har bara köpt nya cyklar till min dotter och den senaste kommer från Maxi och är märket Mustang. Hon är jättenöjd. Skulle aldrig få för mig att köpa en begagnad om det inte var av någon som jag kände.

• MosterMammaMia
    llinaa skrev 2009-03-07 19:45:04 följande:
    varför inte?
    Känns som om att en ny cykel är säkrare än en begagnad.
  • Busbellan
    MosterMammaMia skrev 2009-03-07 19:43:27 följande:
    Har bara köpt nya cyklar till min dotter och den senaste kommer från Maxi och är märket Mustang. Hon är jättenöjd. Skulle aldrig få för mig att köpa en begagnad om det inte var av någon som jag kände.
    Den mustangen har min dotter också och vi är jättenöjda. Känns rejäl och bra
  • Majsan70

Vi köper cykel på Sportson. Har man kvar kvittot så löser de in den gamla cykeln med halva inköpspriset när du köper en ny större cykel till barnet. På så vis får man en ny cykel o blir av med den gamla direkt.

• MosterMammaMia
    Nogula skrev 2009-03-07 20:01:17 följande:
    Den mustangen har min dotter också och vi är jättenöjda. Känns rejäl och bra
    Håller helt med och det viktigaste av allt är att dottern är nöjd.
  • llinaa
    MosterMammaMia skrev 2009-03-07 21:07:14 följande:
    Håller helt med och det viktigaste av allt är att dottern är nöjd.
    mm de är de ju
  • Rix

Har köpt begagnat till mina barn. Då kan man köpa en märkescykel och man kan få tag i många fina på bla blocket. Crescent är favvo märket just nu hos dottern som fyller 8 i år och vi letar efter en ny till henne i år.
    Har även ägt lågpriscyklar men vi gillade inte kvaliten. Har dock inte råd att köpa ny märkescykel.

• timri

Har tidigare köpt begagnat till mina tjejer, bla på Blocket och då har det varit Monark eller Crescent.

I höstas så köpte jag nya märkescyklar till dom, visst var det dyrt men värt pengarna tycker jag.

Svar på tråden Ny cykel till 9 åring