utsättningssymtom??
har börjar sätta ut min medicin och är inne på 2 dagen och jag har fått tillbaka min yrsel suck!! o så mår jag illa... fast sonen har oxå kräkts idag ...vilka symptom är vanliga vid utsättning?? Cipralex..
har börjar sätta ut min medicin och är inne på 2 dagen och jag har fått tillbaka min yrsel suck!! o så mår jag illa... fast sonen har oxå kräkts idag ...vilka symptom är vanliga vid utsättning?? Cipralex..
Från fass:
"Avbryt inte behandlingen med Cipralex förrän din läkare säger till. Vanligtvis kommer läkaren att råda dig till att långsamt trappa ner dosen under några veckor. När du avslutar behandlingen med Cipralex, och särskilt om detta sker hastigt, kan du uppleva så kallade utsättningssymtom. Dessa är vanliga när behandling med Cipralex upphör. Risken är högre om Cipralex har använts under längre tid eller i högre doser, eller om dosen minskas för snabbt. Hos flertalet är dessa symtom milda och upphör vanligtvis inom två veckor, även om de hos vissa individer kan finnas kvar under en längre period (2-3 månader eller mer). Kontakta din läkare om du upplever svåra utsättningssymtom efter avslutad behandling. Han eller hon kan be dig börja ta tabletterna igen, för att sedan sätta ut dem långsammare.
Utsättningssymtom: yrsel (känsla av ostadighet eller balanssvårigheter), känselrubbningar såsom myrkrypningar, brännande känsla och, mindre vanligt, känsla av elektriska stötar (inklusive sådana känslor i huvudet), sömnstörningar (livliga drömmar, mardrömmar, oförmåga att sova), känsla av ångest, huvudvärk, illamående, svettning (inklusive nattliga svettningar) känsla av rastlöshet eller upprördhet, tremor (darrningar), känsla av att vara förvirrad eller desorienterad, känslomässig instabilitet eller irritabilitet, diarré, synstörningar, hjärtklappning."
Blev lite konstigt... Svårt att läsa.
Utsättningssymtom:
yrsel (känsla av ostadighet eller balanssvårigheter), känselrubbningar såsom myrkrypningar, brännande känsla och, mindre vanligt, känsla av elektriska stötar (inklusive sådana känslor i huvudet), sömnstörningar (livliga drömmar, mardrömmar, oförmåga att sova), känsla av ångest, huvudvärk, illamående, svettning (inklusive nattliga svettningar) känsla av rastlöshet eller upprördhet, tremor (darrningar), känsla av att vara förvirrad eller desorienterad, känslomässig instabilitet eller irritabilitet, diarré, synstörningar, hjärtklappning.
ok.. ska byta cipralex mot sertralin står nu på 10 mg ska ner till 5mg .. fan måste man må dåligt när man sätter ut en medicin som ändå inte funkar
men jag gör ju inte det här hastigt..
ja hon trodde jag skulle må ännu sämre än vad jag gör..
jag låg i soffan i 2-3 veckor och mådde apa.. orkade ingenting.. mådde bara illa och pyton. men det går över.. om det är nån tröst