• nano

Milkshake, snabb hjälp tack!

Ska göra milkshake till mig och lillasyster. Tänker ha i:

glass
    matlagningsgrädde (har 2 dl, får ta mjölk sen)
    banan

Hur mycket ska man ha av varje och vi vill ha chokladsmak också ska vi ha i kakao, oboy, chokladsås eller mjölkshoklad?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Milkshake, snabb hjälp tack!
  • Mother of 5

Glass tar du så mkt du vill. Jag brukar ta ganska mkt.
    Grädde blir nog inte bra tror inte jag. Tror det blir MYCKET godare m mjölk och jag brukar ta 2dl per milkshake...och en halv banan.

Vet ej hur folk gör när dom ska ha chokladsmak...men jag skulle nog anv chokladglass OCH lite chokladsås.

• Blå Flygare

Jag hade valt kakao och tagit socker sen om det behövdes. Mjölkchoklad är nog svårt att få krossat ordentligt så det blir bra.

• nano

Ok, tackar. Sambon gör alltid med vispgrädde men jag har inte en aning hur han gör

Har bara vanlijglass men tror också på chokladsås. Var det till ett eller två glas?

• Mother of 5
    nano skrev 2009-03-06 19:43:30 följande:
    Ok, tackar. Sambon gör alltid med vispgrädde men jag har inte en aning hur han gör Har bara vanlijglass men tror också på chokladsås. Var det till ett eller två glas?
    Det jag skrev gällde bara ett glas.
  • Mother of 5
    Blå Flygare skrev 2009-03-06 19:41:48 följande:
    Jag hade valt kakao och tagit socker sen om det behövdes. Mjölkchoklad är nog svårt att få krossat ordentligt så det blir bra.
    Socker gör nog shaken knastrig tror jag...
  • LittleMermaid

Med glass, banan och chokladsås är det OMÖLIGT att inte få det gott! Så gofsa i grejjerna på en höft du... *sugen*

• godishjärtat

Ta inte matlagningsgrädde...blä.. glass och mjölk räcker bra. jag skulle ta i oboy om jag skulle göra en milkshake.banan är nog gott och ha i också. Mängder är svårt att säga mixa glass oboy och banan och lite mjölk, ha sen i mer mjölk till koncistensen blir bra

• nano
    LittleMermaid skrev 2009-03-06 19:45:55 följande:
    Med glass, banan och chokladsås är det OMÖLIGT att inte få det gott! Så gofsa i grejjerna på en höft du... *sugen*
    Haha låter bra!

Tack för alla tips, ska våga mig in i köket och mixtra lite! God kväll allihoppa.
  • Blå Flygare
    Mother of 5 skrev 2009-03-06 19:45:54 följande:
    Blå Flygare skrev 2009-03-06 19:41:48 följande: Socker gör nog shaken knastrig tror jag...
    Har det inte blivit när jag gjort. Fast då har jag haft hallon i, så då kanske det inte märks bland kärnorna Oboy känns som något man bör undvika in i det längsta...
  • nano
    Blå Flygare skrev 2009-03-06 21:57:50 följande:
    Har det inte blivit när jag gjort. Fast då har jag haft hallon i, så då kanske det inte märks bland kärnorna Oboy känns som något man bör undvika in i det längsta...
    Tycker det blir för lite smak med oboy, gör alltid varm choklad med socker och kakao.

Blev bra i slutändan, använde lite mjölk, glass (ganska vältinad), chokladsås, kako (för starkare smak) en banan och lite hasselnötsås. Blev jättegott!
Svar på tråden Milkshake, snabb hjälp tack!