tips på gympaskiva 4-åring
Hej! Min 4-åring älskar gympan på dagis. Det är väl typ lekgympa. Kan någon vänlig själ tipsa om någon bra skiva att ha till rörelselek?
Hej! Min 4-åring älskar gympan på dagis. Det är väl typ lekgympa. Kan någon vänlig själ tipsa om någon bra skiva att ha till rörelselek?
Mora Träsk kanske?
Tuta och kör
Här är mina favoriter:
* "Klara färdiga gå"
(använder jag på min förskola men även när jag jobbat i skolan)
www.musikrummet.net/skivbolag/klarafardiga.htm
* "Mamma mu - Mina fina fötter"
(sonens favorit)
www.mammamu.se/cd/gamm231.htm
* "Randig mamma med svans"
(favoriterna hundra hundar, storkar orkar..)
www.adlibris.com/se/product.aspx
Det finns en skiva som heter Bamsegympa (eller Bamses gympa?) som är jättekul att göra tillsammans med barn. Jag har använt den i barngrupp på förskola och själv kunnat träna ihop med barnen.
Tackar för tips! Låte jättebra, ska kolla upp.
Nån som har nåt mer att tipsa om?
miniröris från friskis och svettis
www.gymnastik.se/templates/Page.aspx
Här kan man beställa och läsa mer om Gymnastikförbundets Bamsegympa.
En gympaskiva som är kanon är mamma mu den har mina barn älskat...tuta och kör är med bra.
cirkus hoppa lång
Musiklek 1-4
www.gymnastik.se
cdon.se
Musikkul
har lånat på biblotek
På "min" förskola anv. vi "miniröris" från friskis och svettis-"ungarna" älskar den!
Sedan har vi också lite gammla gympa band-"gympa med Musse Pigg" tror det är gymnastikförbundet som gett ut den för så där "hundra år sedan" men den håller än!(där finns bla låten "du kan alltid bli nr 1 bara kämpa...som man hörde på lilla sportspegeln)
"Klara färdig gå" är en annan variant som också brukar vara populär den kan man nog fortfarande hitta i en "vanlig" skivaffär