• HasseH

tips på gympaskiva 4-åring

Hej! Min 4-åring älskar gympan på dagis. Det är väl typ lekgympa. Kan någon vänlig själ tipsa om någon bra skiva att ha till rörelselek?

• Svar på tråden tips på gympaskiva 4-åring
  • Carro W

Tuta och kör

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • UmeåElin

Det finns en skiva som heter Bamsegympa (eller Bamses gympa?) som är jättekul att göra tillsammans med barn. Jag har använt den i barngrupp på förskola och själv kunnat träna ihop med barnen.

• levandecharader
    UmeåElin skrev 2009-03-12 16:32:45 följande:
    Det finns en skiva som heter Bamsegympa (eller Bamses gympa?) som är jättekul att göra tillsammans med barn. Jag har använt den i barngrupp på förskola och själv kunnat träna ihop med barnen.
    Vet du var man kan köpa den?
    Har försökt googla men inte hittat nå inköpsställe...
  • HasseH

Tackar för tips! Låte jättebra, ska kolla upp.

Nån som har nåt mer att tipsa om?

• UmeåElin
    levandecharader skrev 2009-03-14 14:04:41 följande:
    Vet du var man kan köpa den? Har försökt googla men inte hittat nå inköpsställe...
    Jag kan kolla, vi har just köpt in ett ex. till jobbet.
  • levandecharader
    UmeåElin skrev 2009-03-15 19:28:06 följande:
    Jag kan kolla, vi har just köpt in ett ex. till jobbet.
    Tack, är ute efter bra gympaskivor till jobbet
  • mammamutilltre

En gympaskiva som är kanon är mamma mu den har mina barn älskat...tuta och kör är med bra.

• violis

På "min" förskola anv. vi "miniröris" från friskis och svettis-"ungarna" älskar den!
    Sedan har vi också lite gammla gympa band-"gympa med Musse Pigg" tror det är gymnastikförbundet som gett ut den för så där "hundra år sedan" men den håller än!(där finns bla låten "du kan alltid bli nr 1 bara kämpa...som man hörde på lilla sportspegeln)
    "Klara färdig gå" är en annan variant som också brukar vara populär den kan man nog fortfarande hitta i en "vanlig" skivaffär

Svar på tråden tips på gympaskiva 4-åring