• ior1979

Kasta gris

Var in på en leksaksaffär idag för att köpa enklare sällskapsspel. Hade tänkt mig yatzy och kasta gris. Den lilla flickan (~19 år) hade aldrig hört talas om Kasta gris. Jag förklarade vad spelet gick ut på och hon började skratta - menar du att man kastar grisar, ja det låter ju jätteroligt, men det har jag aldrig hört talas om... Jag svarade att hon nog var för ung och att jag skulle prova en antikvitetsaffär istället.

Nu till min fråga, är det någon här som har spelat kasta gris, och som vet var man kan få tag på det??? Efter en snabb undersökning visar det sig att ingen av mina vänner heller känner till spelet...........

• Svar på tråden Kasta gris
  • Frk Svår

Jag har spelat det men vet inte var man kan köpa det. Kollat Tradera? Där finns ju det mesta

• vackrastarflow

Klart jag har spelat Kasta gris! De små stackarna

Jag hade trott att det såldes överallt... Prova akademibokhandlen, vet inte men det känns som det borde finnas där av nån konstig anledning.

• HelHel

Jag ser det i de flesta leksaksaffärer, de säljer det på ICA Maxi bla.

Kommer ihåg det =) Tyckte det var ett rätt kul spel.

• AlvaLovisa

Jag har det hemma, är ju jättekul! Har sett att det finns på Coop, men det kan kanske vara olika sortiment beroende på var man bor

• ior1979

Kanske ska köpa med ett och uppdatera den stackars tjejen i kassan, hon har ju helt klart missat något

• vackrastarflow
    Svar på #6
    där var jag långsam
  • ior1979

Som sagt, det blev ett yatzy-spel. Finns det några fler liknande spel som kan inhandlas??? Alfapet har jag funderat på, men jag tror vi kommer slå ihjäl varandra när vi är oense om det verkligen är ett ord eller ej.............

• AlvaLovisa
    Svar på #10
    Plockepinn är ju en klassiker
  • Graboid

Kasta gris såg jag förra veckan på akademibokhandeln. Tänkte köpa det, men blev för snål i sista sekunden. :P

Mina klarar-mig-inte-utan-spel är: TP, UNO, Monopol, Vem där, Memory och en helt vanlig kortlek. Det klarar man sig länge på. :) (Har dille på spel, har fyndat så fort jag fått chansen så jag har en hel garderob fullproppad med sällskapsspel..)

• Kexovita

kollade precis på lekmer.se och där har dom kasta gris för 119 kr

Spelade det mycket när jag var liten. hur kul som helst! tror jag ska köpa det nu jag med, vart sugen på att spela=)

• Lucefera

Här kan man köpa kasta gris på leksaksbutiken och de kostar under 100 kr. Trodde också att de fanns överallt.

• iacata

Jag har spelat och har kvar det sedan jag var liten. De små rackarna landade alltid prick/pricklös, förlorade jämt =)

Vet inte vart man kan få tag på det i dagens läge.

• iacata

Skipp-bo är ett klassiskt kul kortspel.
    Sedan finns det ett spel som heter Taboo, där ska du förklara ett ord, och på det kortet står även 5 andra som du inte får använda när du ska beskriva ordet, superkul.

Picturenary (stavas?) underbart spel, vi har skrattat massor för ingen av oss kan faktiskt rita =)

• M E M

åh... kasta gris som är så kul. min sambo tycker det är skittråkigt. ska bli kul när barnen blir lite större och kan spela med mig istället.

Svar på tråden Kasta gris