• MajaLarsson

vad för kjol till päronformad kropp?!

Ja, frågan är ju solklar!

Jag ska inhandla lite nytt inför praktik och jobb (administrativt arbete) och vill gärna ha på mig nåt annat än jeans och tröja men det ska samtidigt vara bekvämt, snyggt och inte fööör stajlat.

Vilken modell ska jag leta efter? Hittade en snygg på Gina men provade inte för jag tänkte att modellen var fel.

www.ginatricot.com/

Och vilken längd är det som gäller?

Har en päronformad kropp och är 162 lång och väger 59 kilo ifall det hjälper

• Svar på tråden vad för kjol till päronformad kropp?!
  • Ronjan709

Är själv päronformad (när jag inte är gravid som nu och totalt oformlig :)
    Men mitt tips är att en ganska rak eller tajt kjol är snyggt fast INTE med kort topp. Man måste ha en topp till som täcker ungefär halva rumpan i alla fall. Då blir det snyggare form o helhets intrycket snyggt kurvigt men inte så klart päronaktigt

• Pallas

Jag röstar på en omlottskuren topp, möjligen empiremodell, och en A-skuren, knälång kjol. Håller med sia om längden på toppen generellt, men det kan bero på hur din kropp är proportionerad i övrigt. Har du jättekorta ben kan du länga din underkropp genom att till exempel markera med ett avbrytande "skärp" eller liknande under bysten.

• Ronjan709
    Svar på #2
    Pallas skrev 2009-03-07 01:37:49 följande:
    Jag röstar på en omlottskuren topp, möjligen empiremodell, och en A-skuren, knälång kjol. Håller med sia om längden på toppen generellt, men det kan bero på hur din kropp är proportionerad i övrigt. Har du jättekorta ben kan du länga din underkropp genom att till exempel markera med ett avbrytande "skärp" eller liknande under bysten.
    Ja midjan under bysten brukar fungera bra och även klänningar med den modellen.
  • MajaLarsson

pallas: jag har jättekorta ben, längd 32 är alltid för långa, 30 passar bättre men finns knappt!

Kan du ge exempel på en A-skuren kjol?

Tack för tipsen förresten!

Svar på tråden vad för kjol till päronformad kropp?!