Skakigt barn ngn mer? v 4
Fick barn för 4 v sedan. Förlossningen var normal och han skrek så fort han kom ut. Dock var han skakig/darrig i kroppen då han låg för sig själv tex på skötbordet de första dagarna. Inte när man höll i honom. Extra undersökningar gjordes tex togs blodsocker, kalium och kalcium värde (tror jag det hette) och så ngt "gasvärde" (tror jag för att kolla ngt med syret). Allt såg bra ut. De sa att en del bebisar är så men att det går över inom några dagar och ofta när möjlken rinner till. Och de "slutbesiktigade" honom innan vi åkte hem dag tre och de tyckte det verkade lugnt.
Hans skakningar (en kompis beskrev det som när en kanin darrar till med bakbenen, någon sekund bara, kan vara i både armar och ben, oftast inte samtidigt utan en arm för sig) har dock varit kvar men inte alls i samma omfattning som de första dagarna. Det är inte alls mkt när man håller i honom utan mer när han ligger för sig själv. Långt i från hela tiden när han ligger själv men ofta är det iaf ngn "ryckning" per blöjbyte. Jag har varit orolig och vi uppsökte läkare när han var tre veckor och en överläkare på barnmottagningen universitetsjukhuset gjorde en undersökning av honom. Just då kände jag stort förtroende för honom när han sa att de inte behöver ta mer prover utan att det är en omognad som kommer att växa bort (glömde dock att fråga hur snabbt) och att han blir lite ostadig när han måste hålla balansen på skötbordet. Men så har min oro smygit sig på igen.
Han växer precis som han ska och allt annat är helt normalt.
Men jag kan inte släppa det och glädjen över att ha fått barn vill inte riktigt infinna sig då jag bara oroar mig...
Är det ngn som känner igen ert barn i detta och i så fall när försvann det?