• zamihr

v.8 och alla symtomer är borta - när kommer mf

Är gravid och har haft gravid symtom fram till nu (7+5), kraftigt illamående, trötthet och ömma bröst bland annat. Och nu är allt borta. Nån som vet hur lång tid de kan ta innan mf kommer igång och kommer ut? Borde jag höra av mig nån stans för att kolla upp?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden v.8 och alla symtomer är borta - när kommer mf
  • Nilou

Hej,jag kände precis som du,vaknade upp en dag och kände mig bara helt tom,från att ha varit super öm i brösten till att det inte kändes nåt.Jag hörde av mig till min bm och sen ringde jag kvinnokliniken fick komma dit och göra ett uvl, allt visade sig va bra och lille klumpen va då 9v.
    Det är vanligt att symtomen kan försvinna så kallde spökveckor.

Så försök att inte oroa dig,utan ta kontakt med din bm och säg att du vill komma och se så allt är ok.

Hoppas det löser sig!

• Nilou

Det är säkert ingen fara ska du se,den lille ligger nog där inne och växer.

• zamihr

Tack för svar Nilou! Trodde inte de kunde försvinna bara så där och inte så här "tidigt", är liksom inställd på att må kast fram till åtminstone v.12 då jag gjorde det i min föra graviditet.
    Roligt att det gick bra för dig. Skönt att höra att det finns hopp om liv!

Ska jag vänta till måndag och ringa min bm, eller ringa gynakuten på kvinnokliniken i helgen?

• Nilou

Jag tycker du kan prova ringa gynakuten och höra vad dom säger,dom brukar va rätt hård där så det kan vara svårt att få komma in,men prova!Berätta hur orolig du är! oron är ju inte heller bra för graviditeten.Men måste du vänta till mån så försökt att njuta av att du slipper må dåligt,och försök att se det så positivt som du kan.utgå från att den lille lever .

• linjes

Du väntar barn inte missfall.....

• Tösen 81

Känner precis som du zamihr.
    är i v 7+6. tog ett gravtest idag från testlagret och de va negativt. vet inte vad som sker i min kropp är väldigt orolig just nu..

• zamihr

kiiia & Tösen81, vi får hoppas att det är som Nilou skrev tidigare, att de inte behöver va tecken på mf.

• zamihr
    linjes skrev 2009-03-07 08:30:30 följande:
    Du väntar barn inte missfall.....
    Så klart att det är barn jag väntar och inte mf, men nu när all symtom försvann kopplade jag det till ett mf.
  • Tösen 81

ska gå och köpa cb test när apoteket öppnar och visa de ockå negativt ska jag ringa gynakuten.. är ju inte bra att gå och oroa sig

Svar på tråden v.8 och alla symtomer är borta - när kommer mf