• mcducklee

magont på natten

Har haft rejält ont i magen på nätterna på sistone är i v 5+2. Mår sjukt illa men bara på natten. Under dagen mår jag super! Sover också oroligt. Inatt vaknade jag och hade typ akut diarre...
    Någon fler som har det såhär? Är det vanligt?

• Svar på tråden magont på natten
  • friendlygirl

Jag är i vecka 7. Jag har också ont på natten. När jag ska vända mig eller resa mig upp så känns det som världens maknip. eller?? svårt att förklara. Men det gör jätteont. Som knivar i magen på något vis. Men har inte haft diarre. Tck och lov. Är det ditt första barn. Du får gärna skicka mejl till mig om du vill.

Häls. Åsa (friendlygirl)

• Hemlighet

Jag kan vakna med världens magknip och gå på toan på nätterna.
    Jag tror det har med förstoppning att göra.
    Och järn tabl. jag äter.

Jag har haft så mååååånga veckor nu.Är i v 31.
    Men dock inte varje natt utan var 3:e kanske.
    Det som skall vara bra är att äta mycket fibrer och dricka mycket.Men det fungerar inte på mig.
    Blev tipsad av barnmorksn om Frukt och Fibrer från hälsokost som jag skall testa.

• Smållan25

hej hej.. jag har oxå jätte ont på nätterna. illamåendet kommer lite smygande tidigt på kvällarna. sen när jag går å lägger mig börjar det som mensvärk kan man säga. sen på natten är det riktiga kramper.
    Härom natten vaknade jag med sådan kramp å fick panik. samtidigt var jag kissinödig å fick gå upp. när jag satt där så fick jag ännu mer panik för att jag höll på att svimma. när jag är klar å ska gå tillbaka så svimmar jag nästan å trillar mot väggen samtidigt som jag får tag i handtaget till sovrummet så sambon vaknar. Han fick hämta vatten å en sockerbit. verkar som att både blodtrycket å blodsockret sjönk i backen samtidgt som jag hade enorm kramp.

sambon som inte är hemma i veckorna sover med mobilen brevid sig så jag kan ringa på natten om det händer igen.

ska till barnmorskan på onsdag å se vad hon säger.

Svar på tråden magont på natten