• Pinky81

Första gången till badhus 15månader...

Funderar på att ta sambo och dottern me mig till badhuset en söndag då de har plask å lek.
    Dottern har inte gått på simskola/plask å lek eller babysim..

Plaskar med glädje i badkaret hemma!

Va tror ni?
    Vad ska man tänka på å vad ska man ha med sig förutom handdukar å d vanliga... Badblöjjor fick jag i reklam från Huggies för ett tag sen.. funkar de?

Tips mottages tacksamt!!!!!

/Pinky81

• Svar på tråden Första gången till badhus 15månader...
  • miababia

hör med badet innan om huggisarna räcker, tror de flesta vill att man har ordentliga läckage säkra badbyxor -typ imse vimse- de kanske till och med har att sälja/hyra ut om ni har tur.
    "antisladd" strumpor brukar jag ha på sonen, det blir ju riktigt halt på golven. bra även att ha med något att dricka och kanske en banan. sonen blir nästan alltid trött efter simning så planera inte för mycket efteråt.

• Stoltamamman

Min dotter älskar badhuset, hon är 1 år nu. Jag brukar ha med mig en liten leksak också förrutom det som redan nämnts, typ en liten badanka eller en boll. Ha det så mysigt!

• pigglet

Går barnet kan det vara bra med "halksockar" (sockar med plastpluppar under), eftersom det blir väldigt halkigt för dem! När de halkar slår de ofta i bakhuvudet... :(

• kajsalajsa

Badbyxor/badblöja och antihalksockar har ju redan nämnts.

Om ni har, ta gärna med en badrock och något litet fika, typ banan, russin, kex, saft till efter badet. Energin brukar ta slut när man har haft jätteroligt.

Ha det så kul i simhallen :)

• Busflickan

Min 15 månaders har arm "puffar" är hon badar. Sånna som är anpassade för små barn då. Hon blir vansinnig om jag försöker hålla i henne, hon vill ut ch undersöka själv. Vi har precis nyligen börjat gå till badhuset efter en paus på 9 månader.

Svar på tråden Första gången till badhus 15månader...