• Lady81

Hur är Cheap Monday jeans i storleken??

Har aldrig provat dessa jeans, bara hållt i och kollat på ett ungefär. Men tycker de verkar väldigt små i storleken, stämmer detta?
    Behöver man gå upp en eller två storlekar motför det man egentligen har? Vore bra att veta ungefär ifall man skulle beställa på internet...

Någon kunnig Cheap Monday användare?

• Svar på tråden Hur är Cheap Monday jeans i storleken??
  • Dakota

Nu kan jag inte dubbelkolla men jag tror att jag har minst 2 storlekar större än vanligt på mina CM jeans.

• Lady81

jag kan nästan tänka mig något sånt. för jag har normalt 26 i mina Fornarina jeans om det är stretch i, och 28 ifall dem är stentvättade. så jag tippar att jag måste ha 28 i Cheap Monday, låter det logiskt?

• Lady81

glömde fråga dig Dakota: när du har 2 storlekar större än vanligt, hur sitter dem på dig då? väldigt slimmat eller lite luftigt? för jag vill ha mina lite slimmade, så dem får inte bli för stora heller..

• Lady81

okej, men är de väldigt trånga uppe i midjan? och är det hög midja på alla modeller?

• Dakota

Mina går nästan upp till naveln. Vet inte om de är trånga upptill jämfört med andra höga jeans för du är de enda höga jag har.

Svar på tråden Hur är Cheap Monday jeans i storleken??