• LykkeLee

Någon fler som har en supersmal dotter??

Min dotter är 160 cm och väger 39 kilo. Hon har inte anorexia och vi har undersökt henne hos läkare där alla provsvar var UA.. Skolsköterskan tror tydligen inte på läkaren utan har varit på både mig och dottern om vikten.. Jag vet snart inte vad jag ska vara längre och min dotter vill verkligen gå upp i vikt, men det hjälper inte vad vi än gör!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-07 16:25
    vad jag ska SVARA längre skulle det stå

• Svar på tråden Någon fler som har en supersmal dotter??
  • Majsan70

Min dotter är oxå smal. Hon väger ca 50 kilo till sina 172 cm. Fullt frisk, men ingen storätare bara. Ingen läkare som klagat på hennes vikt.

Det enda jag kan göra är att servera bra mat anser jag. Jag kan inte tvinga henne att äta stora portioner.

• Drage

Jag hade det själv så när jag var yngre (högstadiet, gymnasiet främst). Det visade sig att jag inte tålde gluten och därför inte gick upp i vikt.

• LykkeLee

Hon har inga allergier och hon äter bra mat, däremot inte så mkt vid varje måltid...

• Majsan70
    LykkeLee skrev 2009-03-07 16:06:41 följande:
    Hon har inga allergier och hon äter bra mat, däremot inte så mkt vid varje måltid...
    Som med min dotter då. Har hon tunn benstomme oxå?

Min dotter brås på sin farfar som är väldigt smal med tunn benstomme.
  • LykkeLee
    Majsan70 skrev 2009-03-07 16:08:35 följande:
    Som med min dotter då. Har hon tunn benstomme oxå? Min dotter brås på sin farfar som är väldigt smal med tunn benstomme.
    Ja väldigt späd liksom..
  • Majsan70
    LykkeLee skrev 2009-03-07 16:24:56 följande:
    Ja väldigt späd liksom..
    Ja va sjutton skall man göra?! Så länge man inte misstänker att de har en ätstörning kan man inte påverka deras storelk så att säga.

Vi har aldrig fått några synpunkter på dotterns storlek som tur är.
  • LykkeLee

Kanske bara min dotters skolsköterska som är dum i huvudet...

Hon har regelbunden mens och ser inte anorektisk ut.. smal.. ja.. men inte mager på ett osunt sätt..

• Majsan70
    LykkeLee skrev 2009-03-07 16:39:42 följande:
    Kanske bara min dotters skolsköterska som är dum i huvudet...Hon har regelbunden mens och ser inte anorektisk ut.. smal.. ja.. men inte mager på ett osunt sätt..
    Jag förstår ungefär hur hon ser ut. proportionerna på din o min dotter är ju ungefär lika.

Det är lite hysteri åt alla håll med vikten i dag tycker jag. Man får ju istället se till sundheten hos individen.
  • mammatillmiranda

precis så var det för mig, i högstadiet fick jag sitta med en lärare varje måltid för att de skulle se att jag åt. Min mamma fick till slut nog och ringde rektorn, vilket fick dem att lägga av.

så detta är väl mitt råd, ring rektorn, förklara läget och säg att dottern mår jättedåligt av dessa påhopp. och förklara att detta bara är så hon är byggd. Se till att han/hon pratar med de anställda som är på er om detta så att de slutar.

Skulle vilja kalla detta mobbning eller psykisk misshandel.

Miranda 05 och Molly 08 - mammas älsklingar
  • LykkeLee
    mammatillmiranda skrev 2009-03-07 16:43:28 följande:
    precis så var det för mig, i högstadiet fick jag sitta med en lärare varje måltid för att de skulle se att jag åt. Min mamma fick till slut nog och ringde rektorn, vilket fick dem att lägga av. så detta är väl mitt råd, ring rektorn, förklara läget och säg att dottern mår jättedåligt av dessa påhopp. och förklara att detta bara är så hon är byggd. Se till att han/hon pratar med de anställda som är på er om detta så att de slutar. Skulle vilja kalla detta mobbning eller psykisk misshandel.
    Ja det är ju helt sjukt! Jag ska göra så.. ringa rektorn.. Hon kan ju inte rå för att hon är smal.. Tänk vilket jäkla hallå det skulle bli om dom hela tiden var på en tjock tjej.. det är liksom mer accepterat att hålla på och klaga om ngn är smal.. hon rår ju inte för det!!
Svar på tråden Någon fler som har en supersmal dotter??