• Emke

Har VERO MODA eller Gina tricot mammakläder?

Har för mig att jag hört att någon av de butikerna börjat med mammakläder men är inte säker... ??? Tycker det är sååå svårt att hitta något, är ju nästan bara HM och Polarn o. Pyret som har, tycker allt känns så "tantigt".... Skulle vilja ha en längre "luvtröja" i lite tajt modell, hittade till slut en precis sådan jag tänkt mig på laredoute.se men då var den slut i min storlek. Var letar man?

Tack för svar!

Mamma till världens vackraste Agnes 071230 =) & BF 090613
  • Svar på tråden Har VERO MODA eller Gina tricot mammakläder?
  • Madski

ina tricot har inte mammakläder, men dom har grymt snygga kjolar,tunikor,leggings etc i trikå. Jag har aldrig varit ett Gina trico fan, men nu när magen växer älskar jag deras kläder. Har en storlek större än vanligt, men allt sitter precis som det ska ;)

• Emke

Maddelonken: Ok! Kanske värt att titta in där iaf då!

• Ylo

Vero Moda säljer ett märke som heter Mamalicious, iaf i sthlm på drottninggatan.
    Men du kan också hitta det märket på webben. Bara googla så hittar du butiker som säljer. Mkt fint måste jag säga!

• PLUPP09

Vero Moda på Nova i Lund säljer också Mamalicious, men det är inte alla Vero Moda-butiker som har mammakläder.

• Dinturiel

Det bästa är att ta kontakt med aktuell butik och höra med dem.

• Love5

Mamalicious-kläder (alltså Vero Modas mammakollektion) säljs även på en del Name it barnklädesaffärer. På nätet bl a i www.4mom.se, och www.lillamirakel.se

Jag har handlat mycket av mina mammakläder på Gina Tricot, framför allt överdelar. Som Maddelonken skriver så sitter de jätte bra på över magen, jag har också köpt en storlek större än vanligt. Är nu inne på några dagar övertid och Gina Tricot topparna passar fortfarande toppenbra.

• Emke

Å tack för alla svar! Ska genast kolla, bor mellan Uppsala och Gävle...

• Emke

Kanske rent av är någon här på fl som vet om de säljer mammakläder på vero moda i Uppsala? (Gränby?)

• Iske
    Emke skrev 2009-03-07 21:26:45 följande:
    Kanske rent av är någon här på fl som vet om de säljer mammakläder på vero moda i Uppsala? (Gränby?)
    Har inte kollat så noga på vera moda på gränby men dom ska väl ha ny öppnat igen så man kan ju hoppas annars säger jag som många Gina tricot finns jätte mkt fint köpte senast i veckan en skit snygg randig typ blus/skjorta tunika magen ryms hur lätt som helst
  • leaah

om du är ute efter en snygg luvtröja av längre modell så har hm en sådan på mammaavdelningen. köpte en svart för typ 2-3 månader sen. superskön och sitter snyggt (fast jag är iofs inte gravid längre utan har bara överflödskilon)

• Love5

Tyvärr så har inte Vero Moda i Gränby Mamalicious-kläder, inte heller Name it-butiken:(

• Vonn

Jag rekommenderar också Gina Tricots vanliga kläder. Jag har köpt en hel del där och använd som mammakläder.

• sunshine82

Någon som vet om någon vero moda butik i göteborg säljer mamalicious??

• Loppan11

Jag köpte en relativt poppig ,svart lite längre luvtröja på HM för ett par veckor sedan.

• Loppan11
    Svar på #14
    På mammaavdelningen
  • Krusbär
    Love5 skrev 2009-03-07 18:29:41 följande:
    Mamalicious-kläder (alltså Vero Modas mammakollektion) säljs även på en del Name it barnklädesaffärer. På nätet bl a i www.4mom.se, och www.lillamirakel.se
    Mycket bättre att handla på nätet! Det finns mer och är inte lika utplockat som i affärerna, där det bara finns typ XL kvar...
  • millers

hur är det i Täby Centrum, nån som vet?

Svar på tråden Har VERO MODA eller Gina tricot mammakläder?